07
یکشنبه 2 بهمن 1401
شماره 8696
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چشم ترکیه به تسلیحات انگلیسی

پس از مخالفت‌های گسترده در آمریکا، برای واگذاری جنگنده‌های اف16، ترکیه تلاش دارد تا جنگنده و تسلیحات مورد نیازش را از بازار لندن تهیه کند
جهان‌نما
ترکیه به دنبال امضای یک قرارداد تسلیحاتی گسترده با انگلیس برای خرید مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی است.
ویژه
شاید شکست احتمالی روسیه در جنگ اوکراین در نگاه اول برای غربی‌ها سودمند به‌نظر برسد، اما درصورت شکست روسیه در این جنگ، آمریکا و اروپا باید خود را برای بی‌نظمی منطقه‌ای و جهانی به‌دلیل نقش‌های پررنگ مسکو در تحولات جهانی یک‌دهه اخیر آماده کنند.
دریچه
کمتر از 2ماه پس از پایان جام‌جهانی فوتبال2022 در قطر، این‌بار نام همسایه قطر، یعنی عربستان‌سعودی در کنار یک رویداد ورزشی گرانقیمت قرار گرفته است.

تقلای‌کشورها برای نجات مدارس از آلودگی هوا

تعطیلی مدارس در مقاطع پایین‌، یکی از روش‌های معمول کشورها برای مدیریت بحران آلودگی هوا در مواقع ضرور است
گزارش 1
در جهان امروز تقریبا همه ساکنان کره زمین در هوای آلوده نفس می‌کشند. براساس آخرین برآوردهای سازمان بهداشت جهانی WHO بیش از 99درصد از مردم جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که آلودگی هوا بیش از سطح استانداردی است که این سازمان اعلام کرده است.
بازگشت فلسطین به صدر سیاست خارجی برزیل

بازگشت فلسطین به صدر سیاست خارجی برزیل

تغییر رویکرد برزیل در قبال مسئله فلسطین با بازگشت لولا داسیلوا به قدرت، می‌تواند به ارتقای جایگاه فلسطین در میان دیگر کشورهای آمریکای لاتین منجر شود
لولا داسیلوا که در انتخابات به پیروزی رسید و پس از یک دوره 12ساله دوری از قدرت، برای سومین بار ریاست‌جمهوری برزیل را در دست گرفت، طرفدارانش در جشن‌های خیابانی، در کنار پرچم زرد رنگ برزیل، پرچم سه رنگ فلسطین را هم در دست داشتند.
تانک‌های آلمان به اوکراین نمی‌‌روند
آمریکا و کشورهای غربی در مورد تامین تانک برای ارتش اوکراین به توافق نرسیدند.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
جفری فلیک، سفیر آمریکا در ترکیه: آمریکا با برقراری ارتباط و عادی‌سازی روابط میان ترکیه و سوریه مخالف است.