05
یکشنبه 2 بهمن 1401
شماره 8696
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خواب زمستانی و سکوت سرد برخی از اهل فرهنگ و هنر

یادداشت
در آستانه فرارسیدن زمستان، خواب زمستانی نسبتا عمیقی به چشم‌ها و گاهی اندیشه برخی از مؤثرین در جامعه قدم می‌گذارد و توهم‌های بسیاری در ذهن برخی از افراد در جامعه براساس اتصال به دنیای مجازی با فیلترشکن‌ها شکل می‌گیرد.
ویژه
کارگردان مستند «برزخی‌ها» در نشست تحلیل این فیلم گفت: فرهنگ پاسخگویی و روایت تاریخی در کشور ما وجود ندارد.
بهروز افخمی درباره اجرای برنامه تلویزیونی «هفت» گفت: با خودم فکر کردم امسال که جشنواره‌ تغییراتی کرده، خوب است یک دوره‌ دیگر دون‌کیشوت بازی دربیاورم.
گیشه
اکران فیلم‌های جدید سرانجام خونی تازه در رگ‌های اکران سینماها به جریان انداخت و نتیجه رشد مخاطبان سینما نسبت به فصل پاییز بود.

فجر چهل و یکم؛ ترکیب تجربه و جوانی

ترکیب احتمالی فیلم‌های حاضر در مهم‌ترین رخداد سینمایی کشور، حکایت از حضور توأمان سینماگران قدیمی و کارگردان‌های تازه نفس دارد
گزارش
فقط ۱۰ روز مانده تا آغاز ماراتن سالانه سینمای ایران و در حالی که هنوز خبری از اسامی فیلم‌های حاضر در فجر چهل و یکم نیست بازار گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای داغ است.

عدالت و محرومیت‌زدایی فرهنگی؛ محورهای المپیاد ششم

دبیر اجرایی ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران همزمان با آغاز برگزاری این رویداد درباره محوریت‌های این رویداد گفت: امسال تمرکز المپیاد بر بحث عدالت‌ فرهنگی و محرومیت‌زدایی فرهنگی در کل کشور بوده است.
فینچر با «قاتل» می‌آید
فینچر با «قاتل» می‌آید
دیوید فینچر با فیلم «قاتل» به چرخه اکران سینماهای جهان برمی‌گردد. به گزارش مهر به نقل از مووی وب، فیلم «قاتل» به کارگردانی دیوید فینچر برای نتفلیکس تریلری نوآر است که با بازی مایکل فاسبندر و تیلدا سوینتون ساخته شده و قرار است نوامبر ۲۰۲۳ به نمایش درآید.