07
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
شماره 8491
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دربار پادشاهی عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام برخی آزمایش‌ها و معاینات پزشکی به بیمارستان تخصصی ملک فیصل در جده انتقال یافته است.
روزنامه ایندیپندنت، چاپ لندن، پیروزی حزب شین فین در ایرلند شمالی را در صفحه اول خود مورد توجه قرار داده و آن‌را تاریخی دانسته است.
اروپایی‌ها هر ساله روز 8می سال ‌1945را به‌عنوان روز پایان جنگ جهانی دوم و تسلیم بدون قید و شرط آلمان جشن می‌گیرند. این روز در برخی از کشورهای اروپایی، تعطیل عمومی است.  77سال بعد، اروپا اما درگیر یک جنگ خونین است که ممکن است جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق دهد.

ایرلند شمالی در دست «شین‌فین»

پیروزی بی‌سابقه و تاریخی حزب جدایی‌طلب شین‌فین در انتخابات پارلمانی ایرلند شمالی، احتمال چندپاره شدن پادشاهی بریتانیا را تقویت کرده است
گزارش
حزب جمهوریخواه «شین‌‌فِین» در انتخابات پارلمانی ایرلند شمالی پیروزی بی‌سابقه و تاریخی به‌دست آورد. این حزب که از ابتدای تشکیل شدنش به‌دنبال اتحاد ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند و استقلال یافتن از پادشاهی بریتانیا بوده، با پیروزی بزرگی که به‌دست آورده به حاکمیت طولانی‌مدت و 101ساله حزب حامی لندن پایان داده و در واقع یک زلزله سیاسی به پا کرده است.
اتحادیه اروپا؛  نامتحد بر سر اوکراین

اتحادیه اروپا؛  نامتحد بر سر اوکراین

72 سال قبل در سال 1950، طرح تاریخی وزیر خارجه فرانسه موسوم به «طرح شومان» برای تشکیل «جامعه زغال سنگ و فولاد اروپا» به سنگ بنای تشکیل «اتحادیه اروپا» تبدیل شد.
نقل‌قول/ویاچسلاو وولودین، رئیس مجلس دومای روسیه
برخلاف ادعاهای مطرح شده، معتقدیم که اساسا واشنگتن در حال سازماندهی و گسترش عملیات‌های نظامی نیروهای اوکراینی است.