11
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
شماره 8491
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» شامل اولویت‌ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه شده است.
سازمان غذا و داروی آمریکا اواخر سال2021 یک قطره چشم جدید را برای درمان پیرچشمی تأیید کرد. به‌گزارش نوروساینس، قبل از معرفی این قطره‌های چشمی با نام Vuity افراد برای کاهش پیرچشمی به عینک، لنز تماسی یا جراحی چشم نیاز داشتند.
دانش
جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که ابتلا به کووید_19 شدید منجر به اختلالات شناختی می‌شود که مشابه مشکلات شناختی در سنین50 تا70سالگی و معادل از دست دادن 10امتیاز IQ است. اثرات این اختلال بیش از 6 ماه پس از بیماری حاد قابل تشخیص بوده و بهبودی در بهترین حالت، تدریجی است.

سرنوشت پیام‌رسان‌های بومی

مدیرعامل پیام‌رسان گپ می‌گوید دیگر دغدغه اعتماد و حریم خصوصی میان مردم وجود ندارد و رشد پیام‌رسان‌های داخلی با یک شیب منطقی در حال افزایش است
اینترنت
چند روز پیش نشستی با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و مدیران عامل تعدادی از پیام‌رسان‌های داخلی برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست، هم‌اندیشی درباره ارائه خدمات قضایی در پیام‌رسان‌های داخلی بود و پس از مدت‌ها بار دیگر بحث پیام‌رسان‌های بومی سرزبان‌ها افتاد.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس با حضور 400 استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان از روز سه‌شنبه ۲۰اردیبهشت کار خود را در پارک فناوری پردیس شروع می‌کند.