04
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
شماره 8491
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد. به گزارش همشهری، در بخشنامه این بانک به بانک‌های عامل مقرر شده است که تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار _18درصد_ و با دوره بازپرداخت حداکثر 5سال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.
رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با بیان اینکه امسال بیش از هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۵۰درصد آن در استان سیستان و بلوچستان است، اعلام کرد: گاز طبیعی به شهر زابل رسیده است.
مسکن
طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برآورد هزینه مسکن خانوار مستأجر شهرنشین روی خط فقر در سال‌۱۴۰۱، نشان می‌دهد که به‌طور متوسط هزینه مستأجرین نزدیک به خط فقر ماهانه حدود 2 میلیون و ۴۵۴‌هزار تومان است که در بالاترین نرخ در تهران 3‌میلیون و ۸۲۲ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ در خراسان جنوبی ۸۳۷ هزار تومان است.
همشهری، طرح دولت برای اصلاح فرایند توزیع یارانه آرد را تشریح می‌کند

فروش نان، ثبات قیمت، تغییر روش

نان نه گران می‌شود، نه سهمیه‌بندی؛ فقط شیوه فروش آن در نانوایی‌ها تغییر می‌کند
یارانه
تصمیم ستاد اقتصادی دولت این است که نه‌تنها نان سنتی گران نشود، بلکه گزینه سهمیه‌بندی نان هم منتفی است و فعلا تنها قرار است شیوه و نحوه فروش نان تغییر کند؛ به‌ترتیبی که هر شهروند با کارت‌های بانکی مرتبط با کارت ملی‌اش بتواند نان بخرد.

کاسبان دلار 4200تومانی در محاصره

شر دلار 4200تومانی باید از سر اقتصاد ایران کم شود و یارانه‌ای که از این طریق هدر می‌رود، مستقیم به ذی‌نفع نهایی، یعنی مردم برسد. این یک توافق نانوشته میان دولت، مجلس، کارشناسان و مردم است.
نقد ‌خبر/راپرت رانت خودروسازی
خبر: در شرایطی که بحث بر سر هدفمندی یارانه‌ها و حذف رانت ارز ترجیحی داغ است، اردشیر مطهری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توییتر نوشت: «یکی از جاهایی که باید یارانه‌اش حذف شود، یارانه‌ای ا‌ست که از جیب و جان مردم به‌خودروسازان داده می‌شود؛ خودروهای پرمصرف و کم‌ایمنی و کم‌کیفیت هم سرمایه ملی را سوزانده، هم جیب مردم را خالی کرده و هم جانشان را گرفته است.»