21
پنج شنبه 30 مرداد 1399
شماره 8018
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نیلوفر نیک‌بنیاد شاید اسم «فاطمه سرمشقی» شما را یاد سه‌گانه‌ی «دوغدو» بیندازد یا یاد داستان‌هایی که در هفته‌نامه‌ی دوچرخه از او خوانده‌اید، اما او کتاب‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان نوشته است؛ «راز نقاشی‌های مانی»، «وقتی مهربانی به صورتت چنگ می‌زند»، «ققنوس همین‌جاست» و «سیمرغ پدربزرگ من بود»، برخی از آثار او برای گروه سنی نوجوان است که جوایزی هم به‌دست آورده، از جمله کتاب سیمرغ پدربزرگ من بود که برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال رشد شده است. به‌سراغ او رفتیم تا کمی درباره‌ی ادبیات کودک و نوجوان و کارهای تازه‌اش گپ بزنیم.
سیدسروش طباطبایی‌پور: نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان یعنی متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان،یعنی خودم ساخته شده است.
الهه صابر داشتند برای سفر آماده می‌شدند. کالاها را توی کشتی جا دادند و بین امواج آرام دریا حرکت کردند. در این حال بازرگان رو به غلامش گفت: «بعد از این سفر، دیگر نمی‌خواهد کارگر من باشی.
طوبا ویسه 1. آق0ای مدیر م0درسه‌ی غیرانتفاعی؛ شما مگر کتاب «درخت زیبای من» را نخوانده‌اید؟ این کتاب را «ژوزه مائورو ده واسکونسلوس» برزیلی نوشته است.
در آستانه‌ی فرارسیدن ماه محرم

ما وارث حسرت‌های فراوانیم

یاسمن رضائیان دنیا و هرچه در آن است به شکلی آفریده شده که همیشه رو به جلو حرکت می‌کنند. عقربه‌های هیچ‌ساعتی در هیچ‌کجای جهان برعکس نمی‌چرخد و زمان را به عقب بازنمی‌گرداند اما گاهی وقایع تکرار می‌شوند. زمان هم‌چنان رو به جلو می‌رود که وقایع تکرار می‌شوند.
نفیسه مجیدی‌زاده: زنگی به‌نام «زنگ کرونا» به‌صدا درآمده است. این جشنواره‌ی مجازی که ویژه‌ی دانش‌آموزان هفت تا ۱۸سال است در چهار محور «جوانه‌های جهادگر»، «آزمایشگاه ایده»، «کرونامند» و «کرونای رنگی» از سوی کانون پرتاب، با همکاری اداره‌ی کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

محرم امسال هم با شیوع بیماری کرونا، حال و هوای دیگری گرفته است. امسال خبری از ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌های کوچک و بزرگ نیست و به‌جای آن قرار است مراسم عزاداری در فضاهای باز یا بزرگی برگزار شود که قابلیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

همبرگر خانگی

ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر همبرگر از آن غذاهای تودل‌برویی است که در تمام جهان مشهور و محبوب است و هرکسی که اهل دل باشد آن را دوست دارد. تا آن‌جا که گفته می‌شود سالانه 100میلیارد همبرگر در جهان فروخته و خورده می‌شود!
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
طاهره نمرودی چند صباحی است با هرکس که آشنایی کوتاهی پیدا می‌کنم، دوست دارم نگاهی هم به صفحه‌ی اینستاگرامش بیندازم تا ببینم چه سلیقه‌ای دارد، چه دوستانی دارد و در طول روز برایش چه اتفاق‌هایی می‌افتد.
نور آفتاب، چشمان سیاهش را می‌آزرد و پرتوهای خورشید دقیقاً روی پوست دست و مچ پاهایش سُرمی‌خورد و همین باعث می‌شد دانه‌های درشت عرق روی صورتش بنشیند.
دیگر نفس کشیدن در خانه، لطفی ندارد و بیرون‌رفتن هم که ممنوع است! بهتر است از پله‌ها بالا بروم و در پشت‌بام نفسی تازه کنم.