21
پنج شنبه 12 تیر 1399
شماره 7977
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نوجوانی، سن عجیبی است؛ از آن سن‌های خیلی بلاتکلیف. از آن چیزهایی که پدر و مادرها حسابی می‌توانند از آن سوءاستفاده نمایند.
همیشه دارایی‌های باارزشی در زندگی وجود دارند که تا وقتی هستند حواسمان به آن‌ها نیست، اما همین که از دست می‌روند از جای خالی‌شان درک می‌کنیم چه‌قدر باارزش بوده‌اند. این حرف را آدم‌های بسیاری می‌زنند و برای همین در زندگی بارها آن را شنیده‌ایم اما هیچ‌وقت، تا وقتی خودمان تجربه‌اش نکرده باشیم، به عمق آن پی نمی‌بریم.
دلم تنگ شده است. باید زودتر بیاد. در بزند. خانه را از قبل آب و جارو کرده‌ام. گل‌های توی باغچه را آب داده‌ام. دلم را خانه‌تکانی کرده‌ام.
صدایش را همه‌ی اهالی روستا می‌شنیدند؛ بعضی بلندتر و بعضی آرام‌تر. اما عادت کرده بودند درباره‌اش حرف نزنند. نهال، تنها کسی بود که هر‌بار صدایش را می‌شنید، از جا می‌پرید، می‌دوید جلوی پنجره و برای دیدنش تا بالای تپه چشم می‌چرخاند. وقتی چیزی نمی‌دید، آه می‌کشید و پنجره را باز می‌کرد تا سرما برود توی تنش و باد موهایش را به هم بریزد.

تهران در رقابت شهر دوست‌دار کودک

وقت مسابقه است! شهر تهران از سوی «یونیسف» صندوق کودکان سازمان ملل متحد، نامزد دریافت نشان «شهر دوست‌دار کودک» شده و با 11 شهر دیگر برای دریافت این نشان رقابت می‌کند.
١. کجا هستند آن‌ها که از اول تابستان نگران اوقات فراغت ما بودند؟ کجا هستند آن‌ها که نمی‌خواستند یک‌لحظه از تابستان را بی‌کار باشیم و این‌قدر سرمان در گوشی نباشد؟ بیایند و این تابستان رومخی را ببینند؛ این تابستان مجازی، تنها و وایتکسی که از کرونا می‌ترسد، اما حوصله‌اش سر رفته است.

هم‌وزن برج میلاد زباله تولید مى‌کنیم!

روزانه در کشور ما حدود 58‌هزار تن پسماند تولید می‌شود که این میزان معادل یک‌سوم از وزن برج‌میلاد تهران است. به‌عبارت دیگر ایرانی‌ها هر سه‌روز یک‌بار، هم‌وزن برج میلاد، پسماند تولید می‌کنند و بر طبق آمار، حدود 75درصد از این مقدار در زمین دفن می‌شود.

نودل تند با مرغ عسلی!

نودل یا رشته‌فرنگی از غذاهای محبوب شرق آسیاست که پخت آن زمان کوتاهی می‌برد. در ایران هم کارخانه‌های گوناگونی نودل‌های رشته‌ای را با طعم‌های متنوع عرضه کرده‌اند.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
هروقت اوضاع پیچیده می‌شه، همه‌مون به یه کنج خلوت احتیاج داریم؛ به سیارک خودمون، کمی حواس‌پرتی از روزمرگی‌ها، جایی که بتونیم یه‌کم به خودمون فکر کنیم. ببینیم با خودمون چندچندیم، با خودمون حرف بزنیم، خودمون رو دلداری بدیم، حتی با خودمون دعوا کنیم و بعدش هم خودمون رو ببخشیم!
روی مبل نشسته بودم و فارغ از زمین و زمان، به دیوار ترک‌خورده‌ی روبه‌رو نگاه می‌کردم. این روشی است که معمولاً اوقات فراغتم را می‌گذرانم. گاهی سه چهار ساعت طول می‌کشد.
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان یعنی متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان، یعنی خودم ساخته شده است.