5
پنج شنبه 12 تیر 1399
شماره 7977
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ترجمه مکانیکی راه به جایی نمی‌برد

پیشخوان کتابفروشی‌ها پر از کتاب‌هایی است که نام نویسندگان خارجی روی آنها نوشته شده؛ آثاری از ادبیات کشورهای مختلف با زبان‌هایی که گاهی کمتر کسی آنها را می‌شناسد.
ویژه
همه سر کار می‌رویم، باشگاه‌ها و تالارهای عروسی باز شده‌اند، تورهای گردشگری کارشان را شروع کرده‌اند و شهر تقریبا به حالت عادی برگشته است.
ما هم باید مالیات بپردازیم؟ اصلا مالیات یعنی چه و به چه چیزهایی تعلق می‌گیرد؟ مالیات‌های مختلف در چه راهی هزینه و مبلغ آنها بر چه اساسی تعیین می‌شود؟ بیشتر ما درباره مالیات اطلاعات پراکنده‌ای داریم و البته تقریبا همه ما مالیات می‌پردازیم، اما ممکن است پاسخ سؤالات بالا را ندانیم.
ورزش ایران باید به ورزشکاری که به‌رغم معلولیت، بیش از 10بار پرچم ایران را در مسابقات آسیایی، جهانی و بازی‌های پارالمپیک بالا برده، ببالد.
کبریت شاید برای خیلی‌ها یک کالای کم‌ارزش باشد. نشان به آن نشان که برخی کاسب‌ها بعد از فروش چند قلم کالا و درصورت نداشتن پول خرد، یک یا چند کبریت هم به مشتری پیشکش می‌کنند.

امام‌ رضا روی زندگی‌ام تاثیر گذاشت

«ولایت عشق» عنوان سریال تاریخی است که تقریبا 20سال پیش با موضوع زندگی امام‌رضاع ساخته شد؛ سریالی که هجرت امام‌رضاع از مدینه به مشهد و توطئه‌های مامون را که سرانجام منجر به شهادت این امام بزرگوار شد، روایت می‌کند.
جنگل در آتش، کوه زیر پای جاده، ما در آغوش کرونا

جنگل در آتش، کوه زیر پای جاده، ما در آغوش کرونا

دوستان رنجدیده از کرونا و دستاورد‌های غم‌انگیز و بی‌پایان آن، سفر‌تان خوش در این عصر دلاویز که زمزمه رودخانه حالتان را چنان سبز می‌کند که دوست دارید ماسک از چهره برگیرید و بنشینید سر سفره در جنگل باران‌خورده نان و پنیر و سبزی با دوغ آبعلی میل کنید! چه خوب! پس کمی آهسته‌تر و کمی مهربان‌تر برانید وگرنه باز هم جنگل کشته می‌شود و کوه می‌میرد و رودخانه راهش را گم می‌کند.
در آستانه میلاد امام‌رضاع در تکاپوی این بودیم تا برای پیشنهاد گردشگری هفتگی‌مان سراغ مکانی در شهر تهران برویم که بیش از هر جای دیگری رنگ و بوی رضوی داشته باشد.

اوج هنر زنان سرزمین من

یک روزهایی بود که قالی‌بافی از شش‌سالگی شروع می‌شد.

پیشنهادهای ویژه هفته

پیشنهادهای ویژه هفته
انیمیشن‌های شرک، جزو معروف‌ترین انیمه‌های تولید شده تاریخ سینمای جهان هستند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
چندی پیش بود که بحث درباره آخرین جهانگشای ایرانی، یعنی نادرشاه افشار دوباره شروع شد. اما ماجرا چه بود؟
کتابخانه و موزه‌ ملی ملک تنها یکی از موقوفاتی است که در شهر تهران قرار دارد.
نودل یا رشته‌فرنگی از غذاهای محبوب شرق آسیاست که پخت آن زمان کوتاهی می‌برد. در ایران هم کارخانه‌های گوناگونی نودل‌های رشته‌ای را با طعم‌های متنوع عرضه کرده‌اند.