61
سه شنبه 21 خرداد 1398
شماره 7682
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بیمارستان جایگزین شهید باهنر  افتتاح می‌شود

عمران
وزیر بهداشت اواخر خردادماه برای افتتاح بیمارستان جایگزین شهید باهنر به کرمان سفر می‌کند.
اخبار ویژه
فرماندار بندر خمیر گفت: ‌ ۳۵۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ماده ۱۸۰ به این شهرستان اختصاص یافت.
طی چند روز گذشته، خبری تلخ و حزن‌انگیز مبنی بر فوت یک مادر ۲۶ ساله در شهرستان بشاگرد منتشر شد. مادری که به غیر نوزاد تازه متولدشده، 2 فرزند ۹ و 5 ساله دیگر نیز دارد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: کارگران ساختمانی در استان با توجه به ظرفیت باقی‌مانده موجود برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی، می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات رفاهی به نشانی  samanehrefah. ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس از اجرای طرح‌هایی برای تحول زندگی شبانه در این شهر خبر داد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: فعالیت‌های معدنی در بالادست زیستگاه خرس سیاه آسیایی در جنوب کرمان، موجب ورود این گونه ارزشمند به مناطق مسکونی، شهرها و روستاهای این منطقه شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به روند صعودی شاخص‌های عملیاتی در این بندر به‌ویژه در جابه‌جایی محموله‌های ترانزیتی و صادراتی، گفت: طی 2 ماه نخست امسال، تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از مرز 6هزار TEU گذشت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: رأی پرونده تجاوز به عنف در ایرانشهر صادر و ابلاغ شده است و برای تأیید و ابرام یا رسیدگی به اعتراض محکومان و وکلای آنان به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: کرمان بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین مدرسه از نوع خشت و گلی را دارد.

فعالیت در سواحل هرمزگان قانونی می‌شود

استاندار: دستگاه‌های دولتی و مناطق آزاد تا پایان تیرماه باید برای فعالیت‌های خود در این سواحل مجوز قانونی دریافت کنند
گزارش
استاندار هرمزگان اعلام کرد: 2 سال اخیر با تلاش‌های صورت‌گرفته و پیگیری‌های کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، ۴۷ مورد مجوز قانونی فعالیت در سواحل هرمزگان صادر شده است.
دست کوتاه روستاهای دلگان از خدمات مخابراتی

دست کوتاه روستاهای دلگان از خدمات مخابراتی

۷۰ درصد شهرستان مرزی دلگان بدون پوشش شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت است
شهرستان دلگان یکی از شهرهای جنوبی است و در ایرانشهر قرار دارد. این شهرستان بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، ۲۵۴۹۵ نفر جمعیت دارد؛ اما با داشتن چنین جمعیتی ۷۰درصد این شهرستان مرزی فاقد پوشش شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت است.
کمبود پزشک متخصص در قلعه‌گنج

کمبود پزشک متخصص در قلعه‌گنج

همشهری از کمبود امکانات پزشکی و درمانی در قلعه‌گنج گزارش می‌دهد
جنوب کرمان، خصوصا قلعه‌گنج، در صدر مناطق محروم قرار گرفته است. هرچند با انتخابش به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی، اوضاع و احوال بهتری پیدا کرده است؛ به طور مثال یک سال پیش در قلعه‌گنج هیچ مرکز روان‌شناسی برای مردم وجود نداشت، اما به گفته «عطا ناوکی»، فرماندار این منطقه، مرکزی از طرف بهزیستی به همین منظور در این شهر احداث شد و 8 ماهی نیز از فعالیت آن می‌گذرد؛ با این حال بسیاری از مردم از نبود پزشک متخصص و وجود امکانات خدماتی پزشکی بی‌بهره هستند.
حیات دوباره تاکستان‌های  سیستان و بلوچستان
حیات دوباره تاکستان‌های  سیستان و بلوچستان
تاکستان‌های شمال سیستان و بلوچستان پس از یک دوره خشکسالی امسال ثمر دادند.
اتصال 8 روستا و ۹ دهستان به راه اصلی
اتصال 8 روستا و ۹ دهستان به راه اصلی
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای زیرسازی و آسفالت 8 روستا و ۹ دهستان در جنوب این استان به راه اصلی ایرانشهر- سرباز- چابهار متصل می‌شوند.

حمایت از رونق تولید در جنوب کرمان

تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: 6 واحد تولیدی در جنوب کرمان به ارزش بیش از 59 میلیارد ریال از تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.

3/1 تن مواد مخدر در سیب و سوران کشف شد

پلیس
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تکاوران پلیس در درگیری با قاچاقچیان مسلح در شهرستان سیب و سوران، یک تن و ۳۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

شهرداری گنبکی ارتقا یافت

شهری
شهردار شهرگنبکی گفت: با ابلاغ وزیر کشور شهرداری گنبکی به درجه ۳ ارتقا یافت.
PDF سه‌شنبه 21 خرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
فرماندار بندرعباس اعلام کرد: دسته‌های روستایی در دهستان سیاهو برای مقابله و مبارزه با گروه‌های کوچک ملخ صحرایی تشکیل شده است.
فرمانده انتظامی چابهار گفت: ماموران انتظامی این شهرستان مستقر در پاسگاه شهید یدالهی هنگام کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون بیش از یک تن پسته قاچاق کشف کردند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری کرمان از آغاز عملیات نصب تابلوها و تجهیزات ترافیکی تقاطع غیرهمسطح شهید الله‌دادی خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آغاز فاز دوم طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» خبر داد و گفت: بر این اساس کار به صورت عملیاتی و اجرایی شروع شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بی‌خطر‌سازی پسماندهای عفونی بیمارستان در این شهرستان دوباره فعال شد.
یک دستگاه اتوبوس در کمربندی رفسنجان به مقصد خرم‌آباد در حرکت بود که دچار حریق شد و به‌طور کامل در آتش سوخت. خوشبختانه همه 12 مسافر آن جان سالم به در بردند.