22
یکشنبه 3 مرداد 1400
شماره 8276
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کنتارو کوبایاشی، کمدین بازیگر و کارگردان تئاتر مشهور ژاپنی که در این دوره از برگزاری مسابقات المپیک، کارگردانی برنامه‌های هنری افتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را عهده‌دار شده بود، یک روز مانده به مراسم افتتاحیه اخراج شد.
قرار بود همایون شجریان با همکاری سهراب ناظری آلبوم جدیدی را تولید کند اما با توجه به فعالیت‌های هنری جداگانه این دو هنرمند به‌نظر می‌رسد به زودی آلبوم جدیدی تولید شود.
یادداشت
«قهرمان» ساخته تازه اصغر فرهادی داستان یک آدم عادی است که امانتداری و عملکرد اخلاقی او در برابر پولی که اتفاقا خیلی هم به آن نیاز دارد، آدم‌های اطرافش را به وجد می‌آورد و از او یک قهرمان می‌سازد.

مورد عجیب فرهادی بودن

واکنش‌های افراطی در مخالفت و حمایت از «قهرمان»
سینما
زمانی که اصغر فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را برای «جدایی نادر از سیمین» در سال2012 برد، سیل تبریک‌ها و تحسین‌ها بود که به سمتش سرازیر شد؛ از مرحوم عباس کیارستمی تا مرحوم محمدرضا شجریان، از برد پیت و آنجلینا جولی تا مریل استریپ و رابرت دنیرو، از مسعود کیمیایی تا داریوش مهرجویی، از علی کریمی تا مهدی مهدوی‌کیا، از نیکولای سارکوزی رئیس‌جمهور وقت فرانسه تا ویکتوریا نولند سخنگوی وقت وزارت خارجه ایالات متحده، از سیدحسن خمینی تا سیدمحمد خاتمی، از مجید مجیدی تا جواد شمقدری و ده‌ها چهره مطرح دیگر این دستاورد بزرگ را به فرهادی تبریک گفتند و او را ستودند. در آن زمان حجم ستایش‌ها از فرهادی چنان بود که هر نقد یا مخالفتی با فیلم او به غرض‌ورزی سیستماتیک با فرهادی و دوستداران او تعبیر می‌شد.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
دومین‌ ماه تابستان؛ پیک‌های پی در پی کرونا؛ تعطیلات تابستانی و تعطیلی‌های ناگهانی ستاد کرونا و در آخر هم زندگی هایی که با روزمرگی خاصی عجین شده‌اند. به‌نظر همه‌‌چیز به‌هم ریخته است و هیچ‌چیزی سر جایش نیست.