04
یکشنبه 3 مرداد 1400
شماره 8276
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سهم خوزستان از اقتصاد ایران

اقتصاد
باور کنیم نجات خوزستان از بحران نه به دستور ویژه نیاز دارد نه به اقدام فوری! آنچه امروز در خوزستان می‌گذرد آیینه تمام نمایی از یک الگوی ناقص توسعه است که به مدد تزریق دلارهای نفتی ایجاد شده و حالا که خبری از این دلارها نیست، پروژه‌ها تعطیل، اقتصاد کوچک‌تر و دردها بیشتر نمایان شده است.
احتمال کمبود گوشت در ماه‌های آینده

احتمال کمبود گوشت در ماه‌های آینده

آمار‌ها نشان می‌دهد به‌دلیل افزایش هزینه‌های تولید و همین‌طور خشکسالی، دامداران در حال کشتار گسترده دام‌های خود و حتی بره‌ها هستند و این موضوع می‌تواند در ماه‌های آینده منجر به کمبود گوشت و افزایش قیمت آن شود.
جاماندن مشاغل از تعطیلات ستاد ملی مقابله با کرونا
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی تهران در گفت‌وگو با همشهری: با توجه به ساعت کار این اتحادیه تا ساعت 2بعدازظهر، اطلاعیه اتاق اصناف با تأخیر به‌دست این اتحادیه رسید که این موضوع عاملی برای تأخیر در اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و اتاق اصناف تهران برای تعطیلی مشاغل گروه 2تا 4 از ساعت 18روز سه‌شنبه هفته گذشته شد
با گذشت 4روز از ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا و اتاق اصناف، تعلل دستگاه‌های ذیربط و مقاومت اصناف در برابر تعطیلات 6روزه موجب باز بودن اغلب واحدهای صنفی در روزهای سه‌شنبه و به‌خصوص پنجشنبه هفته گذشته شد؛ گرچه اغلب مشاغل در روز چهارشنبهعید قربان تعطیل بود.
گزارش
وزارت راه‌وشهرسازی، آمارهای بانک مرکزی از بازار مسکن و تسری آن به کل بازار را قبول ندارد و رشد 3درصدی قیمت مسکن در خردادماه را ناشی از بورس‌بازی در چند منطقه پایتخت می‌داند.