06
دو شنبه 20 شهریور 1402
شماره 8882
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سهم 25درصدی تعاونی

چهره روز
نگاه قانون اساسی به اقتصاد این است که دولت ناظر باشد و چرخ اقتصاد را بخش خصوصی و تعاونی بچرخانند؛ اتفاقی که البته به دلایل متعدد رخ نداده و بسیاری از آنچه از سهم دولت در اقتصاد هم که واگذار شده، به ورطه خصولتی افتاده است.
ویژه
محمدجواد اسماعیلی، مقام مسئول ستاد اجرایی فرمان امامره: مردم با آورده ۴۰۰ میلیون تومانی صاحب خانه می‌شوند.
نقد خبر
عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب ایران می‌گوید: تحویل حجمی آب و نصب کنتور‌ هوشمند روی چاه‌های کشاورزی به‌دنبال این است که میزان برداشت و مصرف آب از محل منابع آب را محاسبه و از برداشت‌های غیرمجاز این حوزه که حق بهره‌برداران پایین دست و یا محیط‌زیست است، جلوگیری کند.

مهار تورم با کاهش رشد نقدینگی

بانک مرکزی از کاهش 10.9واحد درصدی نرخ رشد 12ماهه نقدینگی در مرداد امسال نسبت به سال گذشته خبر داد
گزارش
نرخ رشد نقدینگی براساس اعلام بانک مرکزی دنده عقب گرفته و با 10.9واحد درصد کاهش نسبت به مرداد سال گذشته به 26.9درصد در مردادماه رسیده است.

زور بارندگی به خشکسالی نرسید

2هفته تا پایان سال آبی باقی مانده و آمارها از تداوم کم‌بارشی و تنگنای منابع آبی حکایت دارد
روایت آمارها از وضعیت بارندگی و ذخایر آب در سدهای کشور این است که خشکسا‌لی همچنان ادامه دارد و باید به همزیستی مسالمت‌آمیز با کم‌آبی ادامه داد.
صنایع‌دستی؛ 30 مدیر در 56 سال
صنایع‌دستی هم ریشه در هنر ایرانیان دارد و هم یکی از مسیرهای دستیابی به بازارهای هدف صادراتی و ارزآوری است، اما خطای سیاستگذاری باعث شده تا چالش‌های جدی پیش روی این صنعت قرار گیرد.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو: قیمت قطعات در بازار مسیر کاهشی دارد و افزایش قیمتی در لوازم یدکی خودرو نداریم.