19
دو شنبه 20 شهریور 1402
شماره 8882
دانستنی ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چاپ سه‌بعدی مینسک زانو در فضا

دانش
یک شرکت پیشرو در حوزه زیرساخت‌های فضایی به نام رِدوایر موفق شده که در ایستگاه فضایی بین‌المللی ISS با استفاده از دستگاه چاپ سه‌بعدی ارتقایافته ساخت خود، مینسک زانوی انسان را به‌صورت سه‌بعدی چاپ کند.
ویژه
حساب رسمی ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، در شبکه اجتماعی ایکس توییتر سابق هک شد.
اینترنت
توسعه فیبر نوری به‌عنوان مهم‌ترین پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم ‌اکنون با 3میلیون‌و263هزار و 137پورت پیشرفتی 16درصدی را تجربه می‌کند.

یک شارژر برای همه‌‌چیز

پیش‌بینی می‌شود که ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه اپل با رونمایی از نخستین آیفون دارای پورت یو‌اس‌بی‌- سی سرانجام استانداردهای جهانی در این حوزه را بپذیرد و جنگ شارژرها تمام شود
فناوری
پس از سال‌ها جنجال و درگیری با مقام‌های نظارتی احتمالا تا کمتر از ۴۸ ساعت دیگر اپل از نخستین آیفون جهان با پورت یو‌اس‌بی-سی USB-C به جای پورت قدیمی لایتنینگ رونمایی خواهد کرد.
تولید عایق با قابلیت تحمل دمای فوق‌العاده

تولید عایق با قابلیت تحمل دمای فوق‌العاده

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، انواعی از عایق‌ها برای کاربردهای صنعتی تولید کردند که به‌گفته آنها برای دماهای منهای ۵۰ تا مثبت ۱۲۰درجه سانتیگراد قابل استفاده است.
تولید ابزار جدید ویرایش ژن
تولید ابزار جدید ویرایش ژن
دانشمندان چینی یک ابزار ویرایش ژن ابداع کرده‌اند که به ادعای آنها بهتر از روش کریسپرCRISPR عمل می‌کند و این ظرفیت را دارد که بدون هیچ‌گونه برشی، ویرایش ژن یک رشته خاص دی‌ان‌ای را انجام دهد.