14
دو شنبه 20 شهریور 1402
شماره 8882
تندرستی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چطور شبکه‌های مجازی ما را افسرده‌تر می‌کنند؟

یادداشت
سال‌ها پیش بود که خبری به نقل از روانپزشکان هاروارد منتشر شد که در نوع خودش جالب بود.
ویژه
محمد اسماعیل کاملی، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران جمعیت تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج را یک‌میلیون‌و۸۹۰ هزار نفر عنوان کرده.
20 هزار ماما در کشور کم است و به‌گفته شهلا خسروی، مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی طبق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به ازای هر دو مادر باردار، حداقل یک ماما باید فعال باشد.
از 27مرداد تا 18شهریور، 54هزارو739نفر دچار گرمازدگی شدند که تنها 6هزارو835 نفر سرم دریافت کردند.
محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران: پیشنهاد دادیم با همکاری معاونت بهداشتی برای ماندگاری کادر بهداشت و درمان تغییراتی در شاخص‌های این مناطق ایجاد کنیم.

مافیا؛پشت شایعات غربالگری

اخبار نادرست رصد بارداری و ممنوعیت غربالگری جنین، بازار فعالیت‌های زیرزمینی این حوزه را داغ کرده است
گزارش
چند وقتی است که خبر الزام ثبت مشخصات زنان با بارداری مثبت به‌منظور پیگیری تولد نوزاد و انجام نشدن تست غربالگری و افزایش تولد نوزادان دارای اختلال ژنتیک، بیش از گذشته شنیده می‌شود، دو خبری که هیچ‌یک از مسئولان وزارت بهداشت آنها را تأیید نمی‌کنند، اما باعث شده که بازار سیاه و زیرزمینی تست بارداری و غربالگری به‌شدت داغ شود.

گواهی بین‌المللی برای آزمایشگاه‌های ایرانی

برای نخستین‌بار ایران توانست نمایندگی صدور گواهی ایزو۱۵۱۸۹ را از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی در منطقه آسیا و اقیانوسیه دریافت کند.
ورود دادستانی کل کشور به موضوع اضافه دریافتی پزشکان
معاون دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی خواستار رسیدگی جدی و فوری به موضوع دریافت هزینه‌ها به روش‌های غیرقانونی و فرار مالیاتی توسط برخی پزشکان و مراکز تصویربرداری شده است.