06
یکشنبه 22 مرداد 1402
شماره 8854
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بهینه‌سازی با جیب خالی

چهره روز
حسین آبنیکی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش ۵۰درصدی شدت مصرف انرژی در کشور می‌گوید: اکنون امکان بهینه‌سازی معادل روزانه ۳.۵میلیون بشکه نفت خام در اقتصاد ایران وجود دارد.
ویژه
محمدرضا فرزین، رئیس ‌کل بانک مرکزی در حساب شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس، از آزاد شدن تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره‌جنوبی خبر داد و اعلام کرد: این منابع به‌صورت پرداخت بانکی برای خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.
پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان سیستان و بلوچستان از آمادگی این نهاد برای ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های این مناطق خبر داد.
خبر: صولت مرتضوی، وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:درآخرین جلسه شورای‌عالی کارکه دستمزد تعیین شد، برخی سؤال کردند که اگر به‌هرشکلی دولت تصمیم به افزایش مجدد دستمزد کارمندان بگیرد و لایحه‌ای را به مجلس ارسال کند و مجلس تصویب و آن را ابلاغ کند، آیا درباره حقوق کارگران درچنین شرایطی تجدیدنظر می‌کنید؟
قیمت هرگرم طلای 18عیار دیروز 6هزارو 695تومان نزول کرد و به 2میلیون و 286هزار و 577تومان رسید.

سناریوهای عبور از گذرگاه سخت برقی

همشهری گزینه‌های عبور سالم و امن از تنگنای ناترازی تولید و مصرف در تابستان سال آینده را بررسی می‌کند
انرژی
2سال تابستان پیاپی بدون خاموشی شاید این فرضیه را تقویت کند که ایران از ناترازی برقی رها شده اما هم وزارت نیرو و هم نهادهای پژوهشی اذعان دارند که در کنار تلاش دولت برای افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌ها و مدیریت بار مصرف در ساعت‌های پیک، لازم است تا گام‌های بلندتری برای کاهش خطر خاموشی در تابستان سال آینده برداشته شود.

رشد 2 /9درصدی تولیدات صنعتی در تیرماه

پژوهشکده پولی و بانکی در تازه‌ترین گزارش خود میزان رشد تولیدات صنعتی شرکت‌های بورس را در تیر‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.2درصد اعلام کرد.
پاداش هزار میلیاردی برای مشترکان برق خانگی
آرش کردی، مدیرعامل توانیر: با اجرای طرح مدیریت مصرف برق از ۱۵خرداد تا ۲۱مرداد‌ماه هزار میلیارد تومان پاداش پرداخت شده است.
مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: هنوز ‎کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، نحوه بازتوزیع عادلانه یارانه‌های انرژی را بررسی نکرده؛ اما ‎سیاست غیرقیمتی، به‌ویژه اختصاص سهمیه ‎بنزین به خانوارهای فاقد خودرو براساس ‎کدملی، پیشنهاد کمیته انرژی است که پیش‌بینی می‌کنم تصویب شود.