03
یکشنبه 22 مرداد 1402
شماره 8854
دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هواگردی نخست‌وزیر انگلیس سوژه رسانه‌ها شد

اصل ماجرا
«ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس به ولخرجی و هدر دادن بودجه عمومی به دلیل استفاده بیش از حد از بالگرد و هواپیمای دولتی متهم شده است.
ویژه
دادستان کل آمریکا اعلام کرده است که «هانتر» پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توسط یک بازپرس ویژه با اختیارات لازم مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.
حتی برای روس‌هراسان هم کاملا واضح است که سقوط اقتصاد روسیه و تضعیف حاکمیت فناوری ما ممکن نبوده است.
یک دادستان ارشد سابق دیوان کیفری بین‌المللی دولت جمهوری آذربایجان را به ارتکاب «نسل‌کشی» علیه ارامنه قره باغ از طریق محاصره منطقه و ممانعت از ورود مایحتاج ارامنه ساکن در این منطقه متهم کرد.
جهان‌نما
رادیو فرانسه در گزارشی از افزایش انتقادات به استفاده پلیس از سلاح فلش بال خبر داد.

بیداد گرانی مسکن در غرب

هزینه‌های سرسام‌آور و کمبود مسکن در غرب به حدی است که حتی در رکوردهای گینس نیز ثبت شده است
گزارش
هزینه‌های سرسام‌آور و کمبود مسکن، بحرانی است که صدای شهروندان را در اغلب کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا در آورده است. تارنمای واشنگتن اینفورمر با اشاره به اینکه بحران مسکن به‌ویژه زندگی جوانان را تحت‌تأثیر قرار داده، نوشته است: «تا زمانی که سروکارتان با مقوله خرید مسکن یا اجاره نیفتد متوجه نمی‌شوید که برای یافتن سرپناه مناسب، چه کار دشواری در پیش دارید!»

انهدام یک شبکه جاسوسی موساد علیه ایران در ترکیه

تحقیقات درباره یک شبکه جاسوسی موساد در ترکیه که از اهداف آن شرکت‌ها و افراد دخیل در روابط تجاری با ایران بودند، با اعلام جزئیاتی درباره فعالیت‌های سرکرده آن به پایان رسید.
خندق‌های مرزی با ایران تا پایان سال تکمیل می‌شود
یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه: ما در مرزهایمان با ایران، 376کیلومتر خندق درنظر گرفته‌ایم که تاکنون 341کیلومتر آن تکمیل شده.