07
سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
شماره 8217
کتاب
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
داستان پیرمرد و دریا نوشته ارنست‌همینگوی در مقایسه با اغلب داستان‌ها از جهات بسیار، اثری استثنایی است.
یازدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره بوعلی سینا، چهارشنبه۲۲ اردیبهشت ساعت۱۱ صبح با عنوان «خورشید و خاکستر یک ققنوس» ماجرای وجود و عدم ‌در‌گذار از اندیشه ابن‌سینا به تفکر امام‌محمد غزّالی به سخنرانی زهرا ماحوزی اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد.

کتابی درباره آثار بدیع استاد آواز ایران

گفت‌و‌گو با سید علیرضا دربندی، نویسنده کتاب ماندگارها و یادگارها عبدالوهاب شهیدی
استاد عبدالوهاب شهیدی، موسیقی‌دان برجسته، خواننده، آهنگساز، مدرس آواز و نوازنده شاخص دیروز در 99 سالگی دار‌فانی را وداع گفت.
نشانه‌های جدید از عشقی قدیمی

نشانه‌های جدید از عشقی قدیمی

به تازگی کتابی جدید از نامه‌های عاشقانه آنتوان دو‌سنت اگزوپری نویسنده و خلبان فرانسوی، خالق کتاب ماندگار شازده کوچولو منتشر شده است که نشان می‌دهد جدایی تلخ بین او و همسرش سرانجام به آشتی و صلح رسیده است.
رومئو و ژولیت شرق
رومئو و ژولیت شرق
انتشارات پنگوئن اخیرا منظومه شعری «لیلی‌ و مجنون» سروده نظامی، شاعر پرآوازه ایرانی در قرن ششم هجری را با ترجمه دیک دیوس به زبان انگلیسی و در 320 صفحه منتشر کرده است. انتشارات پنگوئن در وب‌سایت خود درباره انتشار این منظومه نوشته است: «منظومه‌ عاشقانه‌ای که الهام‌بخش اریک کلایتون، خواننده بریتانیایی برای ترانه لیلا شد و لرد بایرون نیز آن را رومئو و ژولیت شرق نامید، در ترجمه‌ای جدید منتشر شده است؛ داستان عاشقانه‌ای از شرق که توسط شاعری سروده شده که برای ظرافت و تیزبینی، خلاقیت و نیروی نمایشی با شکسپیر مقایسه شده است.