03
دو شنبه 6 شهریور 1402
شماره 8869
دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جهان‌نما/آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه لوئیزیانای آمریکا

یک مخزن ذخیره‌سازی‌ پالایشگاه گریویل واقع در ایالت لوئیزیانا در حدود 65کیلومتری غرب نیواورلئان، دچار حریق گسترده شد.
ویژه
سقوط پهپاد گرانقیمت هرون، ساخت رژیم صهیونیستی و متعلق به آژانس امور مرزی اتحادیه اروپا حین فعالیت در دریای اژه در حدفاصل یونان و ترکیه، سؤالاتی را درباره ابعاد این حادثه در محافل رسانه‌ای اروپا ایجاد کرده است.
ایالت آلابامای آمریکا قصد دارد به‌عنوان نخستین ایالت، روش جدیدی برای اعدام محکومان به مرگ با تنفس نیتروژن خالص معرفی کند.
عکس‌ نوشت
حزب‌الله لبنان با برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای نظامی خود که به مناسبت ششمین سالگرد آزادسازی مناطق نزدیک شهر بعلبک در شرق لبنان از شهرهای اشغالی گروه‌های تکفیری برپا شد، موشک‌های پدافند هوایی «سام-۶» را به نمایش گذاشت.

اروپا؛ بهشت قاچاقچیان کوکائین

اروپا علاوه بر اینکه بازار مصرف عمده کوکائین به شمار می‌آید، به مرکز تولید و انتقال این ماده مخدر نیز تبدیل شده است
گزارش
«هر موقع که بخواهید، هر جایی که بخواهید و هر چیزی که بخواهید»؛ این روایتی کوتاه از بازار داغ موادمخدر در اروپاست؛ قاره‌ای که به قطب قاچاق موادمخدر به‌ویژه کوکائین تبدیل شده است. مرکز نظارت اروپا برای مواد‌مخدر و اعتیاد به مواد‌مخدر EMCDDA در گزارش سال‌جاری2023 خود اعلام کرده که با وجود افزایش قابل توجه حجم موادمخدر توقیف شده، دسترسی شهروندان اروپایی به موادمخدر به‌طور نگران‌کننده‌ای تسهیل شده که از بزرگ‌ترشدن این بازار حکایت دارد.

آمریکا ریل‌های راه آهن سوریه را هم سرقت کرد

نیروهای دموکراتیک سوریه قسد با مشارکت نیروهای آمریکایی ریل‌های راه آهن و تجهیزات و زیرساخت خطوط ریلی بین دیرالزور و البوکمال را سرقت کردند.
سود ۷ میلیون دلاری ترامپ از عکس در زندان!
سود ۷ میلیون دلاری ترامپ از عکس در زندان!
پس از آنکه عکس دونالد ترامپ به اتهام تلاش برای ابطال انتخابات ۲۰۲۰ در زندان «فولتن» ثبت شد و او حدود نیم ساعت را در زندان گذراند، حمایت‌های مالی از کارزار انتخاباتی او ۷ میلیون دلار افزایش یافت.
PDF دیپلماتیک
کوتاه دیپلماتیک
هشتگ