06-07
دو شنبه 6 شهریور 1402
شماره 8869
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رسالت کالابرگ

چهره روز
تأمین کالاهای اساسی موردنیاز مردم و تضمین امنیت غذایی آحاد مردم، یکی از راهبردهای کلان دولت است که باوجود فشارهای سنگین تحریم و ناکارآمدی‌های اقتصاد در سال‌های اخیر، برای تحقق آن برنامه‌ریزی شده است.
ویژه
در خبرها آمده؛ محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی گفته است: بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات کم کاری کرده‌اند مشمول مالیات می‌شوند که در این رابطه ۶۰ هزار میلیارد تومان از بانک‌ها مطالبه شده است.
قیمت کنسرو لوبیا در چند‌ماه گذشته با افزایش همراه بوده است. مقایسه قیمت کنسروهای لوبیا چیتی با برندهای مختلف نسبت به 6‌ماه قبل نشان می‌دهد که این محصولات به‌طور میانگین 50درصد افزایش قیمت داشته‌اند.
قیمت تعدادی از محصولات میادین میوه و تره‌بار در 3هفته گذشته با تغییرات همراه بود.
شهر
فصل برداشت پسته آغاز شده است. ایران ۲۸ استان تولید کننده پسته دارد که در رأس آنها، استان کرمان قرار دارد. پس از کرمان، استان‌های خراسان رضوی، یزد و فارس در رتبه‌های بعدی تولید پسته هستند.

نقشه امنیت سرمایه‌گذاری در 31 استان

طبق رتبه‌بندی شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری، بهترین استان‌ها سمنان، خراسان جنوبی و هرمزگان هستند
گزارش
سرمایه‌گذاران از چه رنج می‌برند؟ این پرسشی است که پاسخ آن می‌تواند به افزایش سرعت قطار پیشرفت کمک کند و گزارش امنیت سرمایه‌گذاری به‌ عنوان یک عامل کلیدی در توسعه اقتصادی، تلاش می‌کند به این پرسش پاسخ دهد.
عبور پرقدرت شاخص بورس از مرز 2میلیون

عبور پرقدرت شاخص بورس از مرز 2میلیون

شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز 3درصد رشد کرد و بار دیگر محدوده 2میلیون واحد را پس گرفت
پس از 110روز نزول، شاخص کل بورس تهران از ابتدای هفته جاری با رشد مواجه شده، این رشد در مبادلات دیروز هم ادامه یافت، به‌طوری که در دادوستد‌های روز یکشنبه این شاخص با 58هزار واحد افزایش بار دیگر محدوده 2میلیون واحد را پس گرفت.
کاهش قیمت دینار عراق در بازار غیررسمی
محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی: امسال برای نخستین‌بار شاهد کاهش نرخ ارز دینار در بازار غیررسمی در ایام اربعین بودیم، قبل از شروع توزیع ارز اربعین یک‌هزار دینار عراق معادل 36هزار تومان بود و امروز صرافی‌ها حاضرند با نرخ 32هزار تومان به بانک مرکزی بفروشند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: عرضه گوشت قرمز کم شده و همزمان تقاضا نیز برای خرید این محصول کاهش یافته است اما مهر‌ماه با افزایش تقاضا برای این محصول مواجه می‌شویم و از حالا باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن: پیش‌فروش مرحله سوم بلیت‌ قطارهای اربعین آغاز شده و به‌منظور تسهیل زیارت اربعین و با توجه به افزایش شدید تقاضا، ظرفیت قطارهای مسیر تهران - خرمشهر به ۴ برابر ایام عادی افزایش می‌یابد.
اسدالله قلیزاده، رئیس صنف جایگاهداران کشور: هر جایگاه بایستی حداقل یک کارت آزاد داشته باشد اما توصیه ما این است افرادی که کارت سوخت شخصی دارند حتما از آن استفاده کنند و به امید کارت آزاد جایگاه به پمپ‌بنزین نروند چرا که کارت‌های جایگاه‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارد.