09
پنج شنبه 12 آبان 1401
شماره 8629
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زنان سرزمین من

یادداشت
وقتی که می‌خواهند به پیشرفت جامعه‌ای نگاه کنند، یکی از متغیرها آن است که به وضعیت زنان آن جامعه نگاه می‌کنند.
ویژه
شاید برای‌تان جالب باشد که یکی از نخستین زنان هواپیماهای جنگنده در جهان اهل همین کشور امارات بوده.
اخیراً خبری منتشر شده که می‌گوید خط فقر در ایران به 18میلیون تومان برای یک خانوار 4نفره رسیده است. این خبر بازتاب‌های زیادی داشت و باعث شده تا نقد و نظرهای زیادی در این‌باره مطرح شود. اما آیا چنین است؟
امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف انواع گوشت را از برنامه غذایی خود حذف کرده و سعی می‌کنند غذاهای گیاهی را جایگزین غذاهای گوشتی کنند.
بیشتر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس موقعیت استراتژیک دارند اما موقعیت عمان از همه این کشورها ویژه‌تر است. این کشور از شرق به بخشی از دریای عمان منتهی می‌شود.
آبادان در سال‌های نسبتاً دور فوتبالیست‌های سرشناسی به فوتبال ایران معرفی کرد که ابراهیم قاسمپور سرآمد آنها بود. شاید تعداد بازی‌های ملی قاسمپور به واسطه دوری ناخواسته‌اش از فوتبال ایران قابل اعتنا نباشد .
بعضی از مجریان و گویندگان به همان میزان که از حضور در جعبه جادویی شهرت و اعتبار کسب می‌کنند، به همان میزان حضور و اجرای آنها نیز به یک برنامه ارزش و محبوبیت می‌بخشد .

می‌خواستم فضانورد شوم، خلبان شدم

دیدار با کاپیتان «ملیکا کریمی»؛ یکی از زنان خلبان هواپیماهای مسافربری ایران
هر چیزی که کم باشد، ارزشمندتر خواهد بود و احترام بیشتری هم خواهد داشت. چند خلبان هواپیما داریم؟ خیلی کم هستند؛ به همین دلیل خلبان‌ها شخصیت‌های خاصی دانسته می‌شوند.
زخم‌ هایی روی روان

زخم‌ هایی روی روان

بیماری‌های جسمی معمولاً با زنگ هشدار همراه هستند؛ زنگ هشداری که اغلب به‌صورت احساس درد به صدا در می‌آیند تا بفهمیم زخمی روی جسم‌مان وجود دارد و باید به داد آن برسیم.
کبریت‌فروشی که میلیاردر شد
کبریت‌فروشی که میلیاردر شد
وقتی اینگوار کمپارد در 91سالگی از دنیا رفت، نامش به‌عنوان مؤسس یک زنجیره جهانی از 379فروشگاه که فروشی بیش از 40میلیارد دلار در سال در لوازم خانگی کم‌هزینه دارد، در تاریخ تجارت جهان ثبت شده بود.
پای تفریح و گشت‌وگذار که به میان می‌آید، علاوه بر انتخاب مکان درست برای تفریح و استراحت، مدیریت زمان هم بسیار مهم است. تناسب مکان و زمان یک اصل جدانشدنی است که باید با دقت و حساسیت بالا به آن توجه کرد.

پدیده در حد بوندس لیگا

دهه 50را باید زمان اوج‌گیری فوتبال باشگاهی در پایتخت دانست. در آن روزگار فوتبالیست‌های مستعدی از زمین‌های خاکی برخاستند و در بالاترین سطح ممکن برای فوتبال ایران بازی کردند.

حضانت در مسیر مصلحت

راهنمای حقوقی
نگهداری، مراقبت و رعایت مصلحت اطفال در تمامی جوامع بشری از ادوار گذشته تاکنون کم و بیش مورد توجه قرار گرفته است.

تاریخ در دل فیلم‌ها

کشور ما در طول تاریخ اتفاقات و فراز و نشیب‌های بسیاری را به‌خود دیده و در دل خود جای داده است؛ اتفاقات ماندگاری که گاه باعث شده تا فیلمسازان آنها را سوژه فیلم‌های خود انتخاب کرده و آثار دیدنی و ماندگار خلق کنند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
اگر می‌خواهید بدانید فرزندتان به چه شغلی علاقه دارد یا آنها را با کارهای بزرگ‌ترها بیشتر آشنا کنید، به شما این امکان در سرزمین رؤیایی لی‌لی‌پوت داده شده است.
بدون اغراق سرزمین ایران یکی از زیستگاه‌های انسان‌های نخستین بوده است. این سرزمین که البته امرزوه وسعت بسیار کمتری نسبت به قرن‌های پیش دارد، هزاران‌هزار جاذبه طبیعی و تاریخی در گوشه و کنار خود جای داده است.
همیشه در طول تاریخ، نگهداری مواد غذایی یکی از دغدغه‌های مهم بشر بوده است. همین دغدغه نیز باعث شده تا در این راه متوسل به شیوه‌های مختلف شود و در این میان اختراعاتی نیز شکل گیرد که ساخت یخچال از مهم‌ترین آنها بوده است.