09
پنج شنبه 12 خرداد 1401
شماره 8511
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خرده روایت‌های فوتبالیست‌ها

در روزها و ماه‌های بعد از پیروزی انقلاب، فوتبال زیر تیغ تندروها بود و برخی از افراد تندرو با این بهانه که فوتبال اساسا یک ورزش وارداتی است کمر به تعطیلی آن بسته بودند.
ویژه
پرداختن به زندگی شخصیت‌های معروف و مهم همواره مورد توجه عموم و تاریخ‌نگارها بوده است. این شخصیت‌ها شامل چهره‌های مبارز و سیاسی ‌می‌شود که نزد مردم محبوبیت دارند و در برخی جوامع به‌عنوان پدر معنوی هم شناخته می‌شوند.
امام‌خمینی ره به‌عنوان یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های قرن بیستم، جهان اسلام و تشیع از نیمه‌دوم قرن بیستم تا زمان حال حاضر همواره کانون بحث و گفت‌وگوهای بسیاری واقع شده است.
هر چند تا به حال در کتاب‌ها، همایش‌ها و سخنرانی‌ها و برنامه‌های فرهنگی مختلف، درباره اندیشه‌های سیاسی و اعتقادی امام‌خمینی ره بسیار سخن گفته شده، اما آشنایی با ویژگی‌های رفتاری و اخلاق رهبر انقلاب در زندگی روزمره و سبک زندگی این شخصیت بزرگ، هنوز برای آنها که می‌خواهند معمار انقلاب را بهتر بشناسند، جذابیت دارد.
همه ما آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی را یا در مسیر خروجی شهر به سمت آزادراه تهران‌-قم دیده‌ایم یا چند باری به آنجا مراجعه کرده و ساعت‌هایی در آن خلوت کرده‌ایم یا اینکه تصاویر و عکس‌هایی از این بنا و مجموعه عظیم مشاهده کرده‌ایم.
چه درطول دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی مبارزات امام‌خمینی‌ _ره_ در داخل ایران و دوران تبعید ایشان و چه پس از آن یعنی بازگشت امام _ره_ به میهن، تصاویر پرشمار و ماندگاری توسط عکاسان داخلی و خارجی از وی ثبت و ضبط شده.
در سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاعران بسیاری در وصف امام‌خمینی‌_ره_ بنیانگذار و معمار این بنای بزرگ تاریخ معاصر ایران و جهان شعرهای فراوانی سروده‌اند که برخی از آنها در قالب سرودها و ترانه‌هایی ماندگار و همه‌گیر اجرا شد.

چهره شیرین اسلام را تلخ نکن

نکته‌هایی خواندنی از نگاه حضرت روح‌الله به اصول تربیت کودکان و نوجوانان
روزهای پیش‌رو، سالگشت روزهای سرنوشت انقلاب اسلامی است؛ روزی که در آن قیام مردمی پانزده‌خرداد اتفاق افتاد و روز دیگری که در آن، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به ملکوت اعلی پیوست.
امام اعتماد‌به‌نفس علمی را در ما زنده کرد

امام اعتماد‌به‌نفس علمی را در ما زنده کرد

دیدگاه‌های مختلف امام‌خمینی ره در عرصه‌های گوناگون، زمینه‌ساز شکل‌گیری مسیرهای روشنی شدند که راه آبادانی و پیشرفت کشور را هموار می‌کردند.
مردی که دقیق‌تر از ساعت بود
مردی که دقیق‌تر از ساعت بود
امام‌خمینی ره آنقدر به داشتن نظم و برنامه مشخص روزانه علاقه و اصرار داشت که برای انجام همه کارهای روزمره، از خواب و بیداری گرفته تا مطالعه و عبادت، زمان مشخصی را تعیین می‌کرد.
محمدمهدی سیار، شاعر و ترانه‌سرا و استاد دانشگاه جوان و دهه‌شصتی، به واسطه اجرای آثارش توسط هنرمندان و خواننده‌های شناخته‌شده‌ای چون نیما مسیحا، سالار عقیلی، حامد زمانی و صادق آهنگران برای علاقه‌مندان به شعر و ترانه نامی آشنا و شناخته شده است.

عجب! چه مسیح‌گونه است...

از عکاسان مختلفی شنیده‌ایم که عکاسی از امام، کار سختی بوده. دلیلش را هم جذبه‌ای می‌دانند که در چهره و مخصوصا در نگاه حضرت امام وجود داشت.

به بوسیدن صورت امام افتخار می‌کنم

ارتباط دوستانه امام‌خمینی ره با ورزشکاران از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. حلقه اتصال ورزشکاران به‌خصوص فوتبالیست‌ها با بیت امام هم مرحوم حاج سیداحمد خمینی بود که با بسیاری از فوتبالیست‌های خوشنام مملکت حشر و نشر داشت.

اقتدار در تبعید

زندگی در تبعید بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی رهبران سیاسی و معنوی است و این قانون نانوشته در زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی هم نمود عینی داشته است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
این فیلم به کارگردانی و نویسندگی مجتبی راعی و محصول سال ۱۳۸۰ است که بعدها با نام «سال سخت در خمین» در جشنواره فیلم فجر سال ۸۱ نمایش داده شد.
من آنچه نیاز امروز می‌دانم، ایستادگی بر اصول انقلاب در درجه‌ اول است. اصول انقلاب هم همان چیزهایی است که در وصیت‌نامه و بیانات امام وجود دارد؛ اینها پایه‌ها و ستون‌های انقلاب است.