5
پنج شنبه 22 خرداد 1399
شماره 7961
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زندگی ما یک عاشقانه آرام بود

پشت میز همسرش می‌نشیند، عینک و خودنویسش را سر جایشان می‌گذارد و کتاب‌ها را مرتب می‌کند؛ همانطور که در آخرین روزهای زندگی پربار نویسنده بودند. بعد بلند می‌شود، خاک روی قفسه و کتاب‌ها را می‌تکاند و با لذت به گوشه‌ای که سال‌ها برایش آشنا و گوشه نوشتن همسرش بوده نگاه می‌کند.
ویژه
وقتی صحبت از موزه به میان می‌آید اغلب انتظار داریم ساختمانی با قدمت چند‌صد‌ساله و اشیای عتیقه و بسیار قدیمی ببینیم.
موزه ایران باستان یا همان موزه ملی ایران، بخشی به نام پارینه‌سنگی دارد که در آن دست‌ساخته‌های بشر از عصر سنگ را به نمایش گذاشته است؛ عصری که در آن انسان‌های اولیه با برش‌دادن سنگ‌ها برای خودشان ابزار زندگی و جنگ‌افزار می‌ساختند.
اوج‌گیری دوباره کرونا نشان داد که ما حالا حالاها باید مراقب این ویروس مرموز باشیم و تا جایی که ممکن است در محیط امن خانه بمانیم.
اسنوکر جزو ورزش‌های مهیج است و آرام‌آرام جای خودش را بین نسل جدید باز می‌کند اما خبرهای آن مثل بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر در گردوغبار برخاسته از هیاهوی فوتبال گم می‌شود و جایی بین تیترهای ریز و درشت رسانه‌ها ندارد.

مهندسی صنایع خواندم اما بچه‌مهندس شدم

چهره خوشرو و مهربانی دارد. درست مثل اغلب نقش‌هایی که بازی کرده محجوب اما پرانرژی است.
گرگ گریخته و پرتگاه پل شده است

گرگ گریخته و پرتگاه پل شده است

هر جا هستی حرفی بزن، خبری بده که من فکر نکرده خوشحال شوم و از شوق، دوری‌ات را پر از بغل کنم و بگویم چه بوی دلاویزی، باز که دست به دامن یاس شده‌ای نازنین!
چوب‌ها به حرف می‌آیند
چوب‌ها به حرف می‌آیند
گل‌های ریز و درخشان، برگ‌های لطیف و جاندار، صورت‌هایی خندان و زنده. ابر‌ها، سنگ‌ها، کوزه و هر چیز دیگر که در یک تابلوی معرق فقط از چوب ساخته می‌شود.
​​​​​​​کمتر کسی می‌داند که مغازه کوچک انتهای خیابان مفتح‌جنوبی، جزو نخستین ساندویچ‌فروشی‌های تهران بوده و ساندویچ خوردن پای پیشخان جمع و جور این مغازه، فصل مشترک خاطرات بسیاری از فوتبالیست‌های معروف پایتخت است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
سیب‌زمینی از محبوب‌ترین گیاهان خوراکی مردم جهان است که آن‌ را به صورت پخته، پوره، سرخ‌کرده، سوخاری، تنوری و... می‌خورند.
اولین بار در سال92 بود که بحث‌ها بر سر شخصیت شهید تیمسار سرلشکر ولی‌الله فلاحی بالا گرفت.
محمد اصفهانی ذاتاً صدایی غمگین دارد.