• پنج شنبه 22 خرداد 1399
  • الْخَمِيس 19 شوال 1441
  • 2020 Jun 11

روایت رئیس‌جمهور از خسارت تحریم

50میلیارد دلار به‌دلیل «تحریم‌ها» از درآمد کشور کم شده است
تحریم و کرونا، کسری بودجه دولت را تشدید کرده و برآوردهای متفاوتی از میزان تنگدستی دولت در سال‌جاری ارائه شده؛ در عین حال که تقاضا برای اختصاص بودجه بیشتر شده و فشار به دولت برای حل مشکلات اقتصادی در حال افزایش است.

موزه به جای سینما، عکس به جای فیلم

از زمانی که سروکله کرونا در ایران پیدا شد و خبر شناسایی نخستین بیماران مبتلا به کووید 0 19 درز کرد، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، دمینووار یکی پس از دیگری تعطیل شدند.

سیاستگذاری صحیح برای رونق ساخت‌وساز

اگرچه براساس طرح جامع مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی درکشور احداث شود، اما بررسی آمار پروانه‌های ساختمانی صادرشده طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد این رقم به ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد رسیده است.

مصایب کسری بودجه در سال سخت

شکاف میان درآمدها و هزینه‌ها در سند دخل‌وخرج کشور یا به‌عبارت ساده‌تر، شکاف میان منابع و مصارف بودجه، همواره در تاریخ بودجه ایران وجود داشته است؛ اما به لحاظ اینکه ما منابع نفت را نیز در سمت منابع درآمدی دولت تلقی می‌کردیم، عملا هیچ‌گاه احساس واقعی کسری بودجه نداشتیم و فقط در ادبیات بودجه می‌گفتیم تراز عملیاتی منفی است.

روزهای شلوغ خیابان وزرا

ساختمان معروف خیابان وزرا مراجعان پرشماری دارد. گرمای هوا انگار زودتر از سال‌های قبل طعم تابستان را به مردم و پلیس چشانده است.

مهندسی صنایع خواندم اما بچه‌مهندس شدم

چهره خوشرو و مهربانی دارد. درست مثل اغلب نقش‌هایی که بازی کرده محجوب اما پرانرژی است.
در سالگرد درگذشت نادر ابراهیمی، خاطرات او را با همسرش فرزانه منصوری در کتابخانه-موزه این نویسنده مرور کرده‌ایم

زندگی ما یک عاشقانه آرام بود

پشت میز همسرش می‌نشیند، عینک و خودنویسش را سر جایشان می‌گذارد و کتاب‌ها را مرتب می‌کند؛ همانطور که در آخرین روزهای زندگی پربار نویسنده بودند. بعد بلند می‌شود، خاک روی قفسه و کتاب‌ها را می‌تکاند و با لذت به گوشه‌ای که سال‌ها برایش آشنا و گوشه نوشتن همسرش بوده نگاه می‌کند.

ترامپ به من باخت