13
دو شنبه 19 مهر 1400
شماره 8333
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
روزگاری نه‌چندان دور سریال‌هایی پخش می‌شد که تأثیر آن را با نگاه به کاهش ترافیک مشاهده می‌کردیم؛ سریال‌هایی که هم مخاطب عام را جذب می‌کردند و هم مخاطب خاص و منتقد را میخکوب؛ سریال‌هایی که هم بر فرهنگ جامعه اثر ‌گذاشتند، هم تکیه‌کلام مردم را تغییر دادند اما چه شد که دیگر اثری از آن جادوی تصویری تلویزیون نیست؟
دوران مدیریت عبدالعلی علی عسگری بر سازمان صدا و سیما پایان یافت تا پیمان جبلی به‌عنوان مدیریت جدید این سازمان انتخاب شود. انتخاب او به‌عنوان مدیریت جدید سازمان واکنش‌های متفاوتی را از سوی مقامات و چهره‌های سینما و تلویزیون به‌دنبال داشت.
شاید برای عده‌ای سخت باشد به‌خاطر بیاورند که آخرین‌بار چه زمانی بود که با ذوق و شوق پای تلویزیون نشستند و دل دادند به خوراکی‌ که برایشان تدارک دیده شده بود. خصوصا حالا این دایره منتقدان بزرگ‌تر هم شده. دیگر منتقد بودن، در انحصار آن دسته که در مجله فیلم و رسانه‌های تخصصی دیگر سینما می‌شناختیم، نیست.
مدیریت جدید صدا و سیما چه چالش‌هایی پیش‌رو دارد؟

در جست‌و‌جوی شبکه آرامش

مشکلات موجود تلویزیون با سینما، شبکه خانگی و فوتبال از چالش‌های جدی پیش‌روی جبلی رئیس جدید رسانه ملی است
عقب‌ماندن خبر صداوسیما از فضای‌مجازی و بخش‌های دیگر، توجه‌نداشتن سریال‌سازان و برنامه‌سازان به سلایق و ذائقه مخاطب امروز، توجه به سرمایه‌سالاری زیاده از حد در آگهی‌های بازرگانی، پرداخت‌نشدن حق پخش تلویزیونی برای فوتبال، انتقال صدور مجوز سریال‌های خانگی از وزارت ارشاد به صدا و سیما و... تنها بخشی از چالش جدی در مدیریت صدا و سیماست.
عادل؟ شاید وقتی دیگر...

عادل؟ شاید وقتی دیگر...

همشهری در گزارشی تحلیلی احتمال بازگشت برنامه 90 با عادل فردوسی‌پور به تلویزیون را بررسی می‌کند
یک لوگوی نارنجی درهم گره خورده در بطن استیجی منظم و روشن، با آن خودکار مضطرب در دست‌هایش و صندلی‌‌ای که ایستادن قسمتش نمی‌شود و در تمامی برنامه مدام می‌چرخد؛ تصویر آشنای دوری برای همه ماست که از دوشنبه‌هایمان دریغ شده است.
کمی فردوسی‌پور با چاشنی جبلی
کمی فردوسی‌پور با چاشنی جبلی
یک انتخاب از نگاه چهره‌ها و مردم؛ کلاه‌قرمزی به قاب تلویزیون برگردد یا 90 با عادل فردوسی‌پور؟
جای آنها را هیچ برنامه دیگری پر نمی‌کند. که هم زمین بایر است و هم ریشه‌های آنها در خاک محکم شده است. هیچ برنامه‌ای در نوروز دیگر نتوانست جای «کلاه‌قرمزی» بنشیند و مردم را با همه کدورت‌ها، تحریم‌ها و... پای تلویزیون بنشاند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
بسیاری از ما که روزگاری از طرفداران پروپاقرص برنامه‌های طنزی چون «دورهمی» و «خندوانه» بودیم، مدتی است که دیگر تمایلی به دیدن‌شان نداریم، نه‌تنها به طنز و شوخی‌هایشان نمی‌خندیم که از دیدن‌شان احساس خستگی و حتی بلاهت می‌کنیم!