13
یکشنبه 7 شهریور 1400
شماره 8300
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خرید روی خط افسردگی

«آنقدر ثروتمند نیستیم که جنس ارزان بخریم» از چه باوری ناشی شده است؟
یادداشت یک
ضرب‌المثل‌ها دنیایی از تجربه‌های مشترک، میان ملت‌ها را پیش روی ما قرار می‌دهند.
ویژه
قبل از کرونا ماسک جزو آن دسته از لوازم بهداشتی بود که بیشتر در مراکز درمانگاهی و بیمارستانی از آن استفاده می‌شد و کمتر به‌کار شهروندان عادی می‌آمد اما کرونا این کالا را مهمان همیشگی و ضروری تمام خانه‌ها کرده است.
ارزان‌ترین ارز که در ایران خرید و فروش می‌شود، دینار عراق است؛ ارزی خارجی که تنها برای سفر به عراق می‌تواند برای افراد کارکرد داشته باشد.
تا همین چند سال پیش، پیدا کردن ارزان‌ترین‌ها، کار آسانی نبود.
بازار دیجیتال همانند تمام محصولات تحت‌تأثیر تورم بالا و قیمت ارز در سال‌های اخیر دستخوش تحولات بسیاری شده است.
قیمت طلا مدت‌هاست که رکوردهای پی‌ در پی را به نام خود ثبت می‌کند، در 5‌ماه گذشته نیز شاهد بودیم که قیمت یک گرم طلای 18عیار با کمی کاهش و افزایش، همجوار با رقم یک میلیون تومان شده است و در روزهای گذشته نیز این رقم نزدیک به یک‌میلیون و 150هزار تومان رسید.
فلافل را همه به‌عنوان ارزان‌ترین فست‌فود موجود و غذایی که در دسترس اقشار فرودست ازجمله کارگران است، می‌شناسند؛ ساندویچی که مختص جنوب است و تاریخش با شهرهایی چون اهواز و آبادان گره خورده است.

خریدار برنده، خریدار بازنده

چرا مردم خرید جنس ارزان را به نخریدن ترجیح می‌دهند؟
شکی نیست قدرت خرید مردم در مقایسه با سال‌های گذشته به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است.
رخت نو بر تن خودروهای قدیمی و تکراری

رخت نو بر تن خودروهای قدیمی و تکراری

ارزان‌ترین خودروهای اتومات بازار چنگی به دل نمی‌زنند
ترافیک سنگین این روزهای شهرهای بزرگ و سر و کله‌زدن با کلاچ و دنده، خیلی‌ها را به فکر خرید خودروهای اتومات می‌اندازد؛ خودروهایی که اگرچه راحتی بیشتری را به راننده می‌دهند اما در مقایسه با خودروهای دنده‌دستی، هزینه نگهداری و تعمیر بالاتری دارند و دیگر از مصرف سوخت پایین و شتاب هم در آنها خبری نیست.
ارزان‌ترین خانه در تهران، حداقل ۴۵۰ میلیون تومان
ارزان‌ترین خانه در تهران، حداقل ۴۵۰ میلیون تومان
اجاره یک خانه کوچک در محلات ارزان‌قیمت شهر تهران به‌طور میانگین نیازمند بیش از ۴۰میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهانه حداقل یک‌میلیون تومانی است
ایستادن در میان گرانی و یافتن ارزان‌ترین‌ها کار دشواری است و این خواسته زمانی دشوارتر می‌شود که طالب گزینه ارزان در حوزه مسکن باشید.
گرانی قیمت گوشت قرمز و ماهی موجب شده تا این ماده غذایی از سبد غذایی بسیاری از کم‌درآمدها حذف شود. اما خب برای گوشتخوران برخلاف گیاهخواران سخت است که به‌راحتی از خوردن گوشت دل بکنند و سعی می‌کنند به هر طریقی شده ماهانه با صرف هزینه کم و با به‌کارگیری ترفندهایی در پخت‌وپز همچنان گوشت مصرف کنند اگرچه کم.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
از نیمه‌های اردیبهشت که کم‌کم پای میوه‌های تابستانی به میوه‌فروشی‌ها باز شد تا همین شهریورماهی که آغازش پایان برداشت بعضی میوه‌هاست، هفته‌ای نبوده که مسئولان صنفی و دست‌اندرکاران بازار میوه وعده ارزانی ندهند! گرانی نوبرانه‌ها البته چیز عجیبی نیست و عرف بازار است.