04
یکشنبه 7 شهریور 1400
شماره 8300
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تجارت خارجی مثبت شد

تجارت
آمار و ارقام کارنامه تجارت خارجی ایران در 5ماهه۱۴۰۰، از بهبود وضعیت مبادلات بازرگانی، افزایش صادرات و رشد درآمد ارزی کشور از این محل حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که تراز تجاری کشور در این بازه زمانی به مثبت یک‌میلیاردو30میلیون دلار رسیده است.
ویژه
چرا با وجود نامگذاری امسال به نام«تولید؛ پشتیبانی‌ها،مانع‌زدایی‌ها»، صنعت ایران در جاده بدون مقصد حرکت می‌کند و موانع اصلی چیست؟ مرکز پژوهش‌های مجلس در شناسایی 9مانع بزرگ پیش روی صنعت کشور تأکید می‌کند که استراتژی توسعه صنعتی نداریم.
مسدود شدن 8کیلومتر از مسیر نوردوز تا ایروان توسط نیروهای جمهوری آذربایجان، تجارت زمینی ایران و ارمنستان را به یک جاده فرعی که حدود 30کیلومتر آن خاکی بود منتقل کرد؛ اما در نهایت با توافق ایروان و باکو، دوباره مسیر قبلی به روی ایران و ارمنستان باز شد.
همشهری چالش‌های پیش‌روی اداره استان تهران را رصد کرد

3 چالش بزرگ پیش‌روی تهران

حل بحران تهران به‌تنهایی از دست مدیریت شهری برنمی‌آید و نیازمند مدیریت واحد و همکاری قوای سه‌گانه است
کلان
کمبود امکانات بهداشتی و درمانی، قرار گرفتن در پهنه‌بندی خشکسالی شدید و بسیار شدید و مهاجرپذیری بالا 3چالش و بحران جدی است که استان تهران از آن رنج می‌برد و رفع این چالش‌ها به‌تنهایی از عهده مدیریت شهری برنمی‌آید و ضرورت دارد تا نه فقط دولت که دیگر قوای مقننه و قضاییه برای نجات این استان استراتژیک یک برنامه جامع، شفاف با اهداف کمی و کیفی واقع‌بینانه را به اجرا گذارند.