13
شنبه 16 مرداد 1400
شماره 8286
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سندی برای تغییر و تحول شهر

شهرداری تهران در دوره اخیر مدیریت شهری با شعار «تهران؛ شهری برای همه»، با وجود مواجهه با چالش‌های بی‌شمار ازجمله تشدید تحریم‌های ظالمانه غرب به­ واسطه خروج آمریکا از برجام، نوسانات شدید نرخ ارز و بروز تورم بی‌­سابقه، افزایش قابل توجه قیمت زمین و مصالح ساختمانی و رکود بخش ساختمان، شیوع ویروس کرونا و محدودیت­‌های مترتب بر آن و...، با برنامه‌­ریزی متناسب با شرایط و ساماندهی اقدامات در راستای کاهش آثار منفی تغییرات محیطی، توانسته است اقدامات قابل توجهی را در ایجاد انضباط ساخت­‌وساز و بهسازی کالبدی، ارتقای عدالت توزیعی و کاهش فاصله شمال و جنوب، توسعه زیرساخت­‌های شهری، حمل­‌ونقل عمومی و تسهیل ترافیک، پایدارسازی مالیه شهری، ارتقای کارایی سازمانی، توسعه مشارکت­‌های اجتماعی و رضایت شهروندی، ارتقای ایمنی و محیط‌زیست پایدار، حفاظت از میراث طبیعی و تاریخی شهر و هوشمندسازی و شفافیت به انجام رساند .
بعد از 2شهردار که هر یک بیشتر از یک‌دهه اداره تهران را بر‌عهده داشتند، پیروز حناچی بیشترین مدت حضور در این مسئولیت را به‌نام خود ثبت کرده است.

تهران شهری برای همه

پرونده ای درباره تغییر نگاه به شهر
پرونده ای درباره تغییر نگاه به شهر
تامین 50درصدی نیازهای حمل‌ونقل تهران

تامین 50درصدی نیازهای حمل‌ونقل تهران

توسعه حمل و نقل عمومی باید اولویت مدیران شهری باشد
این دوره شهرداری و شورا با رأی بسیار بالای مردم کار خود را آغاز کرد؛ رأیی حدود سه‌برابر رأی دوره گذشته و دوره جدید.
شهری با روح انسانی
شهری با روح انسانی
چند نکته درباره اجرای طرح‌های انسان‌محور در شهر
در شهر انسان‌محور، همه افراد، گروه‌ها و طبقات اجتماعی، حق حضور در فضا و بهره‌مندی از امکانات و خدمات شهری پیدا می‌کنند و وظیفه مدیریت شهری این است که از انحصاری شدن امکانات شهری جلوگیری کند تا برای همه شهروندان جایگاه مناسب دیده شود.
مدیریت شهری پنجم با تمام انتقاد‌ها و حاشیه‌ها، یک مشخصه اساسی داشت؛ شفافیت. از زمانی که مدیریت شهری پنجم کار خود را آغاز کرد مقابله با اقداماتی که سال‌ها رویه معمول شهر بود را در دستور خود قرار داد، شهرفروشی و تراکم فروشی از میان رفت و برج‌ها دیگر جای باغات را نگرفتند.