12
شنبه 16 مرداد 1400
شماره 8286
کووید-19
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
3نکته اصلی برای موفقیت و فائق‌آمدن بر همه‌گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا و پیشگیری از پیک‌های آتی و مدیریت ریسک مطلوب این همه‌گیری باید توامان و به‌طور مکمل مدنظر قرار گیرد و به جدیت و با نظارت کامل پیگیری شود: اول، کنترل و کاهش اینفودمیک‌ها یا همان انتشار سریع و گسترده اطلاعات عموما تأیید‌نشده و نادرست، دوم، حرکت همه‌جانبه جهادی و تسریع ایمنی جمعی از طریق واکسیناسیون عمومی و سوم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی پس از واکسیناسیون.
هنوز واکسیناسیون زنان باردار و مادران شیرده علیه کرونا، در بلاتکلیفی است. با اینکه روند واکسیناسیون در ایران با سرعت بیشتری در حال پیشروی است، اما هنوز این گروه در دایره واکسیناسیون قرار نگرفته‌اند.
گزارش میدانی همشهری از آخرین وضعیت بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی

افزایش بیماران بدحال با تست منفی

روند مراجعه بیمارانی که در چند روز گذشته آزمایش کرونایشان منفی شده و حالا وضعیت‌شان وخیم است، به بیمارستان‌ها افزایش یافته است. دبیر انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی می‌گوید محل قرار گیری ویروس دلتا در مجرای تنفسی تغییر کرده و نمونه گیری‌ها به درستی انجام نمی‌شود
تعداد بیماران مبتلا به کرونا همچنان بالاست؛ براساس آمار وزارت بهداشت، تنها در یک شبانه‌روز اخیر 34هزارو913نفر به‌شمار مبتلایان کرونا اضافه شده است. هر چند که به‌گفته متخصصان و مسئولان نظام سلامت این تعداد را باید 2 تا 3برابر کرد تا به عدد واقعی رسید.