13
دو شنبه 15 دی 1399
شماره 8128
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تهران؛ پایتخت کیفیت در کشاورزی

یادداشت یک
نمی‌توانیم از تهران انتظار داشته باشیم که سهم قابل توجهی در تولیدات کشاورزی و درآمدزایی داشته باشد.
ویژه
کشت محصولات کشاورزی و گلکاری فقط از جنبه درآمدزایی و کار‌آفرینی اهمیت ندارد و امروزه بسیاری از علاقه‌مندان به کشت گل و گیاه و محصولات کشاورزی به‌صورت خانگی اقدام به این کار می‌کنند و بخش کوچکی از فضای آپارتمان یا حیاط منزلشان را به کشت انواع گل و گیاه و کاشت بذر محصولاتی چون انواع فلفل، خیار، گوجه و... اختصاص می‌دهند.
اقتصاد ایران، وابستگی انکار‌نشدنی به کشاورزی دارد. تحریم‌های سخت علیه اقتصاد ایران کمتر از هر حوزه دیگری گریبان حوزه کشاورزی را می‌گیرد.
کشاورزی در شهر به‌معنای زراعت و کشت و کار به‌معنای عمومی آن نیست؛ چرا که تولید محصولات کشاورزی نظیر گندم، برنج و غلات نیازمند شرایط کشاورزی حرفه‌ای و توسعه‌یافته برای تامین نیازهای ملی و در مقیاس کلان است اما مقصود از ایجاد کشاورزی در شهر، کاشت و تولید محصولات غذایی خرد با روش‌های آسان با حداقل امکانات است.

کشاورزان برای زمین های تهران سر و دست می شکنند

گفت‌و‌گو با علی‌خان‌محمدی، مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی درباره کشت و کار در تهران و محصولات آن
برای مایی که به جز ساختمان‌های بلند و آلودگی در تهران چیز دیگری نمی‌بینیم؛ برای مایی که از چه شرق وارد تهران شویم و چه از غرب، کیپ تا کیپ خانه و کارخانه می‌بینیم، شاید تصور هم نکنیم که تهران کشاورزی دارد.
تهران انار دارد

تهران انار دارد

بررسی وضعیت باغ‌های تهران و محصولات آن
انگور مهدی‌خانی، هلوی خلیل‌خانی، انار خوشرنگ، کاهوی سبز و پرچرب، کدوحلوایی شیرین، کدوی مسمایی و خیار قلمی دولابی، خرمالوی ریزدانه شیرین و اقسام سبزیجات معطر چون والک، گلابی کن پیچیده در عطر و طعم و سرآمد میوه‌های تهران، توت سفید که در ایران همتا نداشت.
زنبورها تهران را دوست ندارند
زنبورها تهران را دوست ندارند
توصیه زنبورداران درباره دلایل نپرداختن به زنبورداری در پایتخت
«اگر زنبورها از چهره زمین ناپدید شوند، انسان تنها 4سال دیگر برای زندگی وقت خواهد داشت»؛ این نقل قولی است که به آلبرت اینشتین نسبت داده شده است و به نقش کلیدی زنبورها بر گرده‌افشانی و تداوم حیات گیاهان و خطری که نابودی این حشرات به‌دنبال خواهد داشت اشاره دارد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8128