20
دو شنبه 15 دی 1399
شماره 8128
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یادداشت/ پیشینه گیاهخواری در روزگاران کهن

گیاهخواری، گرایشی رفتاری، شیوه‌ای است در خوان و خوراک که پیشینه‌ای بسیار کهن دارد. این پیشینه بازمی‌گردد به جهان باستان که در سامانه‌های اسطوره‌شناختی و آیین‌های کهن نمود یافته است و بر پایه این پیشینه دیرینه، مردمان نخست گیاهخوار بوده‌اند و اندک‌اندک به خوراک‌هایی که با کشتن جانداران دیگر فراهم می‌شد روی آورده‌اند.
ویژه
«میدان» چه در قدیم و چه در شهرسازی مدرن امروز جزو نقاط کلیدی شهر است. در دوره قاجار که اسکلت اصلی تهران از آن زمان بنا شده «سبزه‌میدان» یکی از نخستین میدان‌های اصلی شهر بود.
دهمین همایش علمی سلامت روان و رسانه 17و 18دی‌ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
حساب کاربری اینستاگرامی فوتو مومنت، با انتشار این عکس نوشته است: «شاید برای بار هزارم که می‌چرخیم در این حوالی و هر بار بیشتر با دیدن عمارت‌هایی که باقی مانده‌اند به وجد می‌آیم.
طرح روز
برلین: پس از گذشت چند ماهی که از ناپدید شدن دمپایی‌ها در زلندورف آلمان می‌گذشت، این ماجرا تبدیل به یکی از معماهای این شهر شده بود.
صوفیه: مقامات بلغارستان واکسن‌های وارداتی کرونا را با ون‌ها و خودرو‌های فروش هات‌داگ جابه‌جا‌ کردند. به گزارش نیویورک‌تایمز، این در حالی است که واکسن‌های یادشده باید در دمای 70درجه زیر صفر نگهداری شوند.

عکس روز

زلزله‌دیدگان روستاهای ویرو و قورچای در انتظار کمک‌های دولتی و مردمی - گنبدکاووس
دستگیری دزد دندان مردگان

دستگیری دزد دندان مردگان

وورتسبورگ: مردی که پس از نبش قبر، دندان‌ طلای اجساد را می‌دزدید، پس از دستگیری مدعی شد همانطور که زباله‌ها نیاز به بازیافت دارند اجساد را هم می‌توان بازیافت کرد.
حمله خونین سنجاب‌ها به رهگذر‌ان
حمله خونین سنجاب‌ها به رهگذر‌ان
نیویورک: پس از چندین بار حمله سنجاب‌ها به اهالی منطقه کوئینز واقع در نیویورک، شماری از مردم این منطقه در تماس با پلیس اعلام کردند که جرأت بیرون رفتن از خانه را ندارند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بهروز رضایی‌منش، مدیر بازاریابی شرکت ایران‌خودرو اعلام کرد که از 10دی‌ماه تا 14دی‌ بیش از 30هزار پژو 206پیش‌فروش شده است.
فرهنگ تفصیلی اصطلاحات روایت‌شناسی، نوشته جرالد پرینس را سیدرحیم موسوی‌نیا به فارسی برگردانده و ویراست دوم آن به تازگی از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز منتشر شده است.
برخی از کودکانی که به مدرسه می‌روند و باید قلم دست بگیرند، قادر به نگه داشتن مداد در دست‌شان نیستند، زیرا مهارت‌های حرکتی خوبی ندارند.