9
دو شنبه 10 دی 1397
شماره 7566
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روح خدا به خدا پیوست

فروردین: نفس‌های جنگ در سال آخر به شماره افتاده و امام‌خمینیره در پیام نوروزی خود می‌گوید: «تحمل 8سال فشار و سختی فقط برای اسلام عزیز بوده است».
ویژه
اعتیاد یکی از 5 آسیب‌اجتماعی اصلی در کنار فقر، طلاق، حاشیه‌نشینی و فساد اخلاقی در کشور است که اتفاقا مبارزه با آن از سوی رهبر معظم انقلاب و شورای اجتماعی هم به‌عنوان نخستین اولویت بین آسیب‌های‌اجتماعی شناخته شده است. اما داستان مبارزه با اعتیاد قصه پرماجرایی است.
عکاسان در صحنه‌های 68، تشکیل اولین گروه اندودنتیکس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران
این روزها هوای خوب چیز نایابی‌شده و به‌ندرت پیش می‌آید که وقتی در شهر تردد می‌کنید نفس‌های عمیقی بکشید؛ چراکه ریه‌هایتان پر می‌شود از دود و آلودگی.
8سال سایه جنگ بر سر کشور بود. قیمت‌گذاری املاک در چنین شرایطی تقریبا غیرممکن بود. بیش از 8سال بازار مسکن در رکود عمیقی فرو رفته بود.
ترکیبی پررو! کلاژ، یکی از هنرهایی است که ایرانی‌ها علاقه زیادی به آن دارند.
اولین بار ماجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 68 مطرح شد. روزنامه‌های فروردین 1368 نوشته‌اند.

از بیت‌نت تا اینترنت

ایران در سال 68 برای نخستین‌بار به شبکه بیت‌نت متصل ‌شد؛ اقدامی که نخستین گام برای ورود اینترنت به کشور بود
حدود ۳۰ قبل وقتی صحبت از ارتباط با جهان می‌شد، شاید به ذهن خیلی‌ها فقط ‌تلفن‌زدن به خارج از کشور خطور می‌‌کرد. 3دهه قبل اما قدم‌هایی برداشته شد تا فناوری فاصله میان ایرانی که ۱۱سال از انقلاب در آن می‌گذشت.
جشنواره جشنواره‌ها

جشنواره جشنواره‌ها

محمد خاتمی و فخرالدین انوار جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای ایفای نقش حمید هامون به خسرو شکیبایی می‌دهند
پایان جنگ، تلطیف فضای اجتماعی و گشایش در فضای فرهنگی، عواملی بودند که دست به دست یکدیگر دادند تا جشنواره فیلم فجر در هشتمین دوره برگزاری به نقطه اوجی برسد.
چو ابر تیره غمناکم
چو ابر تیره غمناکم
کتاب «طوبا و معنای شب» روایت چند‌دهه از تاریخ ایران در قالب زندگی دختری است به نام طوبا که شهرنوش پارسی‌پور آن را از نگاه او بازخوانی می‌کند.

باران‌های عیش ما

یک نویسنده اصفهانی دیگر و یک‌مجموعه داستان درخشان که نخستین‌بار در سال ۶۸ منتشر شد.

ایران سرزمین ماست

گرما حس و حالی که فقدانش در «غریبه و مه»، «کلاغ»، «چریکه تارا» و «شاید وقتی دیگر» با تمام استادی و فن‌سالاری استاد در این فیلم‌ها مشهود است.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
سال‌هاست از اهواز آمده‌اند، اما گوهرخانم هنوز مقنعه مشکی را با سنجاقی به سر سفت می‌کند و 3نوبت در روز قلیان می‌کشد. سعی می‌کنیم از سال‌های جنگ خاطره نگوید تا کمتر یاد آن روزهای تلخ را زنده کند.
نخستین فستیوال نمایش‌های عروسکی پس از انقلاب که از ۱ تا ۷ مرداد سال ۱۳۶۸ برگزار می‌شود، از بسیاری جهات اهمیت دارد؛ قریب به اتفاق چهره‌های مشهور نمایش عروسکی و یا به قول معروف پیشکسوتان این رشته، در جشنواره حضور دارند.
«دیگر کمتر دردی با دفترچه بیمه درمان می‌شود. این دفترچه‌ها خاصیت خود را از دست داده‌اند.