04
شنبه 30 دی 1402
شماره 9007
تندرستی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یک‌میلیون نفر در ایران مبتلا به آلزایمر هستند

کوتاه تر از گزارش
آلزایمر، نوعی بیماری است که در آن سلول‌های مغز، کارکرد خود را به‌تدریج از دست می‌دهند و مغز به‌تدریج کوچک و کوچک‌تر می‌شود و فرد در یادآوری‌های روزانه خود به مشکل برمی‌خورد.
ویژه
3 ماه تأخیر در پرداخت سهم ارزی شیر خشک به داروخانه‌ها داریم.
آمار پوسیدگی دندان در ایران نسبت ‌به ۲۰ سال گذشته ۳ برابر شده و یکی از علل آن تأثیر مستقیم و غیرمستقیم فقر اقتصادی بر سلامت دهان و دندان عنوان می‌شود، اما حالا یک متهم جدید هم به این حوزه اضافه می‌شود.

بزرگ‌ترین غربالگری سلامت در ایستگاه پایانی

حدود یک‌میلیون و300هزار نفر مبتلای احتمالی دیابت و پرفشاری خون شناسایی شده‌اند و وزارت بهداشت از فردا مداخله‌های درمانی خود را درباره آنها آغاز می‌کند
گزارش
بزرگ‌ترین پویش سلامت‌محور برای غربالگری 2بیماری مهم بالاخره به ایستگاه پایانی رسید وبیش از 45میلیون نفر از جمعیت بالای 18سال کشور هم در این پویش شرکت کردند.

4راهکار شگفت‌انگیز برای کاهش سریع وزن

کاهش وزن اغلب با تأکید توامان بر ورزش و رژیم غذایی مناسب در هم آمیخته است. برای رسیدن به وزن ایده‌آل و استاندارد، استراتژی‌های پایدار و بلندمدت حیاتی هستند. درواقع یکپارچه‌سازی تمرین‌های روزانه می‌تواند نتایج شما را به‌صورت موثری تقویت کند.
نقل قول/ مصرف داروهای تاریخ گذشته
محمدعلی محسنی‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس:مردم از کمبود و گرانی خدمات نظام سلامت گلایه دارند و متأسفانه کمبود دارو در کشور به‌گونه‌ای است که برخی داروی تاریخ گذشته مصرف می‌کنند و برخی دیگر نیز مجبور هستند دارو را از طریق بازار سیاه تهیه کنند.