15
یکشنبه 28 فروردین 1401
شماره 8477
استان‌ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
به‌گفته مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولید ماهی در این استان با 1500تن افزایش به سالانه ۱۹هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.
هر سال فصل بهار بازار برداشت، خرید و فروش گیاهان دارویی خودرو در کشور داغ می‌شود. در گوشه و کنار بازارهای محلی می‌توان افرادی را دید که گیاهان دارویی می‎فروشند.
جری پولاک، هنرمند اهل چک در اواخر دهه۴۰ خورشیدی وارد جزیره هرمز شد و طی حدود ۱۰سال اقامت خود در این جزیره ۳بنای مهم را ساخت.

3 استان،خط مقدم ورود اتباع غیرمجاز

پناهجویان افغانستانی‌ با ورود غیرقانونی سیستان‌وبلوچستان، کرمان و یزد را تبدیل به گذرگاهی برای مهاجرت به اروپا کرده‌اند‌‌/ اتباع مجاز به‌صورت میانگین 10درصد جمعیت سیستان‌وبلوچستان، کرمان و یزد را تشکیل می‌دهند و آماری از پناهجویان در دست نیست
گزارش
سرشماری سال۹۵ مرکز آمار ایران نشان می‌دهد یک میلیون و 583هزار و979نفر از جمعیت یک‌میلیون ‌و759هزار و 448نفری اتباع ایران افغانستانی هستند؛ اتباع مجازی که اغلب در تهران، خراسان رضوی و اصفهان زندگی می‌کنند. با وجود این، مرز سراوان در جنوب سیستان‌ و بلوچستان در کنار ورود اتباع قانونی، محل عبور پناهجویان ‍‍ غیرمجاز است که معمولا برای رسیدن به ترکیه و مهاجرت به اروپا در مسیر جنوب شرقی تا شمال غربی ایران تردد می‌کنند؛ اتفاقی که به‌ویژه از تیر سال گذشته با تسلط طالبان بر افغانستان شکل دیگری به‌خود گرفت.
PDF استان‌ها
کوتاه استان‌ها
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از ایجاد دهکده لجستیک در شیراز خبر داد.