• یکشنبه 28 فروردین 1401
  • الأحَد 15 رمضان 1443
  • 2022 Apr 17

خط پایان قرعه‌کشی خودرو‌کجاست؟

حذف قرعه‌کشی خودرو یکی از وعده‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای سال1401 است...

تهران؛ ضیافت رنگ‌ها

این روز‌ها نقاشی‌های دیواری هم مانند برگ‌های درختان تازه‌ هستند. رنگ‌ها برق می‌زنند. خطوط قوی و درخشان هستند و ابعاد نقاشی‌ها‌ بزرگ است. گل‌ها و پرندگان از روی دیوار‌های بلند به شهر نگاه می‌کنند و طراوت و تازگی از این نقاشی‌ها به دیگر زاویه‌های خاک‌گرفته و تیره شهر می‌تابد.

خطای هاله‌ای و نگرش منظومه‌ای به قدرت

قدرت، مفهومی ذوابعاد است که بنا به طبیعتی که دارد در ارزیابی آن، باید تمامی این ابعاد و ارکان مدنظر قرار گیرد.

چالش‌های موقعیت مهدی

گفت‌وگو با ابراهیم امینی درباره نگارش فیلمنامه «موقعیت مهدی»
ابراهیم امینی ازجمله فیلمنامه‌نویسانی است که در سال‌های اخیر همکاری زیادی با هادی حجازی‌فر و محمدحسین مهدویان داشته.
عضو هیأت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با همشهری درباره طرح صیانت از فضای مجازی:

مجلس فعلا سکوت می‌کند

طرح صیانت از فضای مجازی سرانجام پس از 8ماه کش‌وقوس موافقان و مخالفان طرح در بیرون و درون مجلس برای تعیین تکلیف نهایی به شورای‌عالی فضای مجازی واگذار شد.

تهران دارای موزه اتوبوس می‌شود

براساس اعلام مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امسال قرار است موزه اتوبوس‌های تاریخی راه‌اندازی شود. بهرام نکاحی در گفت‌وگو با همشهری همچنین با اشاره به این موضوع که قرارداد خرید 50دستگاه اتوبوس برقی برای فعالیت در خط میدان بهارستان - میدان جمهوری اسلامی به امضا رسیده، از ورود رسمی چندین اتوبوس الکتریکی با تکنولوژی نوین به ناوگان حمل‌ونقل همگانی پایتخت در سال‌جاری خبر می‌دهد.

زمستان 1401؛ مترو در پرند

خط متروی تهران - شهر جدید پرند، یکی از پروژه‌های وزارت راه و شهر‌سازی‌ است که اجرای آن برعهده شرکت متروی تهران قرار گرفته و افتتاح آن در برنامه‌های سال1401 گنجانده شده است تا این پروژه حدودا 16ساله در نخستین سال از قرن جدید به بهره‌برداری برسد.

حرکت چراغ خاموش کرونا

در شرایطی که آمارها نشان می‌دهد موارد بستری در کشور بالا رفته، شمار فوتی‌های تهران افزایش پیدا کرده و به تعداد شهرهای قرمز اضافه شده، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید می‌کند: «نباید مردم را از بابت کرونا نگران کرد.»

5802 مورد پروانه ساختمانی در سال1400 صادر شد

در همشهری آنلاین بخوانید

کریم اهل‌بیت‌، رهبری خلاق و خوشفکر