20
پنج شنبه 27 مهر 1402
شماره 8915
سرزمین من
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نامزدهای نهایی جایزه محیط‌زیست مهرگان معرفی شدند

کوتاه‌تر از گزارش
دبیرخانه جایزه مهرگان فهرست 7کتاب علمی زیست‌محیطی، 7تشکل مردم‌نهاد و 5کنشگر برتر حوزه محیط‌زیست ایران را که به مرحله نهایی دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم راه یافته‌اند، اعلام کرد.
ویژه
حر منصوری، دیده‌بان میانکاله: به جز مقطعی کوتاه که در تابستان امسال مازوت‌سوزی در نیروگاه نکا قطع شد، این روند همواره ادامه داشته و در روزهای گذشته بیشتر شده است.
400 هزار سند تاریخی متعلق به کارخانه سیمان ‌ به‌منظور انجام فیلمبرداری تخلیه می‌شود.
گزارش
درحالی که رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران غزه ادامه می دهد، هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده که خاورمیانه به سرعت در حال از دست دادن شمار زیادی از گردشگران جهانی و نابودی صنعت گردشگری است.

خبر خوب برای دریاچه ارومیه

نخستین حقابه دریاچه ارومیه هفته آینده از سد تازه‌تأسیس چپرآباد رهاسازی می‌شود
گزارش
قرار بود هر 3‌ماه یک‌بار یک خبر خوب در مورد دریاچه ارومیه به مردم داده شود. حالا در هفته آینده سد چپرآباد که اخیرا مراحل آزمایشی خود را با موفقیت سپری کرد به بهره‌برداری می‌رسد و آنطور که معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست وعده داده است، بخشی از حقابه دریاچه ارومیه از این طریق رها‌سازی‌ می‌شود.

16میلیون دلار؛ خسارت هر ساعت تغییرات اقلیمی برای جهان

تغییرات اقلیمی ۱۶میلیون دلار در ساعت برای جهان هزینه دارد. براساس نتایج تحقیقات جدید که در نشریه نیچر منتشر شده است، طی ۲۰سال گذشته، رویدادهای شدید آب‌و‌هوایی در سطح جهان مانند توفان، سیل و امواج گرما، حدود ۲.۸تریلیون دلار هزینه داشته است.
تغییر اقلیم، اکوسیستم‌های زمین را آسیب‌پذیر کرده است
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: تغییر اقلیم تمام اکوسیستم‌های زمین را آسیب‌پذیر کرده ‌و اگر افزایش دما به سمت سناریوهای بدبینانه حرکت کند، سلامت انسان‌ها و اکوسیستم‌ها به‌طور جدی تهدید می‌شود.
حمید نوری، مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی:‌ یکپارچگی در مدیریت آبخیز ضروری است.
PDF سرزمین من
کوتاه سرزمین من
علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن جنایات رژیم غاصب جعلی صهیونیستی در نوار غزه بر همبستگی کشورهای اسلامی و شکستن سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت تأکید کرد.