06
پنج شنبه 27 مهر 1402
شماره 8915
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راز کمبود بنزین سوپر

چهره روز
جواد اوجی، وزیر نفت می‌گوید: بنزین سوپر داریم ولی میزان آن کم است.
ویژه
چند روز پیش خبر احتمال حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو منتشر و گمانه‌زنی‌هایی درباره افزایش قیمت خودرو مطرح شد؛ اما مدیر روابط‌عمومی شورای رقابت در گفت‌وگو با همشهری این خبر را تکذیب کرد.
رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران از رشد 100هزار تنی تولید تخم‌مرغ نسبت به سال گذشته خبر داد.
رکود اقتصادی به دوره‌ای گفته می‌شود که اقتصاد از رونق ‌ خارج می‌شود. در دوران رکود، حجم اقتصاد کوچک و قدرت خرید مردم کم می‌شود.
طلا و سکه
قیمت طلا و سکه این روزها تحت‌تأثیر 3فاکتور تحولات در خاورمیانه، قیمت ارز و قیمت اونس جهانی طلا قرار دارد.

رکورد کاهش نرخ بیکاری شکست

در ادامه روند نزولی نرخ بیکاری، این شاخص در تابستان امسال با 3/0 درصد افت به 9/7 درصد رسید که پایین‌ترین رقم از سال 75 تاکنون است
گزارش
نرخ بیکاری کشور در تابستان 1402 با تداوم نزول، به 7.9 درصد رسید؛ این رقم، 0.1 واحد درصد کمتر از هدف‌گذاری آرمانی در برنامه‌های توسعه و اسناد بالادستی کشور است.

وصول ۲۵۰هزار میلیارد ریال از معوقات ابر بدهکاران

مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران با اشاره به مسدود شدن نزدیک به ۶۰۰۰ حساب بانکی، از وصول ۲۵۰هزار میلیارد ریال معوقات ابر بدهکاران مالیاتی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی و پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران خبر داد.
خسارت 3/5تریلیون دلاری جهان از حمله سایبری بزرگ
شرکت خدمات مالی لویدز لندن هشدار داده که حمله سایبری بزرگ به سیستم پرداخت خدمات مالی، ممکن است به ۳.۵تریلیون دلار خسارت جهانی منجر شود که عمده آن تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

سهم ۱۵درصدی صنعت از صادرات کشور

آمار جدید سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد در نیمه نخست امسال، سهم صنعت از ارزش کل صادرات غیرنفتی ۱۵درصد بوده است.

قیمت پنیر

قیمت پنیر
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: ۶۰درصد تسهیلات بانک‌های خصوصی به پرداخت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه ازدواج، فرزند‌آوری و اشتغال اختصاص یافته است.
محمد جوان‌بخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با وجود تغییرات در میزان بارش‌ها و دمای کشور که منجر به کاهش حدود ۳۰میلیارد مترمکعبی در منابع آب تجدیدشونده‌ کشور شده، میزان مصرف آب رشد فزاینده‌ای داشته است.
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 7هزارو702واحد، معادل 0.38درصد نزول کرد و به 2میلیون‌و23هزارواحد رسید.