06
یکشنبه 16 مهر 1402
شماره 8904
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

توسعه بورس با راهبرد توافقی

چهره روز
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: راه‌اندازی بازار توافقی فرابورس اقدام بزرگی در توسعه فرابورس بوده است.
ویژه
بعد از ماه‌ها انتظار بالاخره این هفته خودرو‌های وارداتی به مشتریان تحویل می‌شود. این خبر را مجری طرح واردات خودرو هم تأیید کرد.
مدیرکل مقابله با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: اگر مشاهده شود آیفون ۱۴ و ۱۵ در بازار در حال توزیع است دستور برخورد و جمع‌آوری آنها صادرخواهد شد.
سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور اعلام کرد: براساس دستور وزیر جهادکشاورزی، نخستین ثبت سفارش چای برای طرح واردات این محصول به ‌ازای خرید چای داخلی آغاز شد.
درخواست مشترک وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی با عنوان طرح جایگزینی ۸۵هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای ۱۰تن، اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده در نشست شورای اقتصاد بررسی و مصوب شد.

سرعت واگذاری زمین 2.4برابر شد

واگذاری زمین برای ساخت مسکن در 2سال نخست فعالیت دولت سیزدهم 2.4برابر کل دهه 90بوده است
گزارش
زمین، اصلی‌ترین عامل در جهش قیمت مسکن محسوب می‌شود و دولت سیزدهم تاکنون با واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، خنثی‌سازی این عامل را در دستور کار قرار داده است.

پایان حصر دلارهای ایران؛ آزادی 1/7میلیارد دلاری

بانک مرکزی از صدور رأی دیوان عالی لوکزامبورگ به نفع ایران خبر داد و اعلام کرد با این رأی موانع قضایی برای دسترسی به معادل 1.7میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی این بانک برطرف شد.
کاهش ۷۰درصدی واردات گندم
مدیرعامل شرکت مادر‌تخصصی بازرگانی دولتی ایران، گفت: کاهش ۷۰درصدی واردات گندم و خودکفایی در تامین آرد خبازی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در 2سال اخیر است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
چند کسب و کار نوپا داریم که به‌خاطر مشکلات# ای‌نماد دچار مشکل شدن و درگاه‌شون قطع‌شده.