04
یکشنبه 28 خرداد 1402
شماره 8803
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چشم‌انداز 5ساله

چهره روز
قرار است امروز‌ لایحه برنامه هفتم توسعه ایران تقدیم مجلس شود.
ویژه
خبر: نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ابزارهای مشتقه بر پایه گواهی سپرده نفت‌ خام نوسان‌های بازار را تا حد زیادی متعادل خواهند کرد، گفت: ابزارهای ارزی ازجمله معاملات آتی گواهی سپرده نفت‌ خام یکی از بهترین روش‌ها برای مهار نقدینگی است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران، استفاده غیراصولی از کولرهای گازی، به‌خصوص انواع غیراستاندارد این کولرها را یکی از دلایل عمده افزایش مصرف برق در بخش خانگی دانسته و می‌گوید: در زمینه خرید کولر باید به برچسب انرژی کالا دقت ویژه‌ای شود و علاوه بر اینکه باید گرید A داشته باشد، لازم است از سوی شرکت معتبری نیز ضمانت شود.
با وجود افزایش تولید مرغ و پیش‌بینی کاهش قیمت این کالای اساسی تا خردادماه، همچنان خبری از کاهش قیمت در بازار نیست و هر کیلو مرغ تازه کامل حدود 20هزار تومان بالای نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

‌احتمال نزول قیمت دلار تقویت شد

آیا افزایش فروش نفت و آزاد‌سازی‌منابع ارزی بلوکه‌شده ایران می‌تواند ظرف‌روز‌های آینده بازار ارز را تحت‌تأثیر قرار دهد؟‌
ارز
تازه‌ترین خبر‌ها از افزایش فروش نفت و آزاد‌سازی‌ برخی منابع بلوکه‌شده ایران حکایت دارد. این موضوع می‌تواند جریان ورود ارز به کشور را تقویت و بازار ارز را در روز‌های آینده تحت‌تأثیر قرار دهد.

‌تثبیت جایگاه ایران در تولید غذا

سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحدفائو در جدیدترین گزارش خود از حفظ جایگاه ایران در شاخص تولید غذا خبر داده است
ایران با وجود تحمل خشکسالی شدید و تحریم‌های ظالمانه، موفق به کسب رتبه نخست در صادرات لبنیات در آسیا شده و همچنان توانسته است جایگاه سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم جهان و سیزدهمین تولیدکننده برنج در آسیا را حفظ کند.
شوک جدید دلار به خودرو
بازار خودرو بعد از 2‌ماه روند کاهشی در قیمت، روز گذشته دوباره افزایشی شد و بعضی از خودروهای پرتقاضا بین 10 تا 30میلیون تومان گران شدند.