• یکشنبه 28 خرداد 1402
  • الأحَد 29 ذی القعده 1444
  • 2023 Jun 18

سلام گرم ریاض به تهران

وزیر خارجه عربستان در سفر به تهران، حامل پیام دعوت پادشاه سعودی از رئیس‌جمهور ایران بود
حدود 12سال پس‌از آخرین حضور یک مقام عالی‌رتبه سعودی در تهران، دیروز وزیر امورخارجه عربستان وارد تهران شد تا برگ تازه‌ای در کتاب روابط جمهوری‌اسلامی ایران و عربستان‌سعودی ورق بخورد؛ سفری که با توجه به توافق‌های اخیر میان 2 کشور، در گسترش مناسبات دوجانبه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
روایت 2سال مقابله با تورم در گفت و گو با وزیر اقتصادکشور

دیپلماسی برای مهارتورم

2سال از استقرار دولت سیزدهم می‌گذرد؛ دوره‌ای که مهم‌ترین چالش اقتصادی آن بی‌گمان نوسان نرخ تورم در سطوح بالای 30درصد بوده است. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با همشهری، نقطه پیشران تورم، به‌ویژه در کوتاه‌مدت را نوسان‌ نرخ ارز می‌داند.

اولویت‌های تودرتو

برای بازگشت اقتصاد به مسیری که گره از کار مردم بگشاید، امیدها را احیا کند و به جذب سرمایه‌گذاری و رشد واقعی فعالیت‌ها منجر شود، دولت باید حل‌وفصل برخی مسائل را در اولویت قرار دهد.

‌احتمال نزول قیمت دلار تقویت شد

تازه‌ترین خبر‌ها از افزایش فروش نفت و آزاد‌سازی‌ برخی منابع بلوکه‌شده ایران حکایت دارد. این موضوع می‌تواند جریان ورود ارز به کشور را تقویت و بازار ارز را در روز‌های آینده تحت‌تأثیر قرار دهد.

اسرارماجرای مشروبات الکلی مسموم

تازه‌ترین یافته‌ها در پرونده مسمومیت ده‌ها نفر در کرج با مصرف مشروبات الکلی از جان‌باختن دست‌کم 12نفر و مسمومیت 100نفر حکایت دارد و تلاش‌های پلیس به رازگشایی از پشت پرده این ماجرا و دستگیری 6متهم منجر شده است.

امداد‌ از آسمان ‌می‌آید

ایران نخستین تجربه‌های خود در زمینه آمبولانس هوایی را در سال1359 با شروع جنگ تحمیلی و انتقال مجروحان با هواپیما و بالگردهای نظامی به بیمارستان‌ها کسب کرده ‌است.

بحران بیابان‌زایی

«بهار» در تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

27سال زیر تیغ