08
یکشنبه 28 خرداد 1402
شماره 8803
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گرما بهت نزند...

فرهنگ و زندگی
روی تقویم، هنوز تابستان نشده، اما تمامی سایت‌های هواشناسی و اپلیکیشن‌های آب و هوا خبر از گرمای 30درجه تهران و حتی 40درجه و بیشتر در شهرهای دیگر می‌دهند.
ویژه
یک روستای بسیار زیبا در سوئیس، تسلیم ویرانی کامل زیر آوار سیل و صخره کوهستان شده بود.
درست است که همه ما به‌ صورت ذاتی از نشستن کنار رودخانه و تماشای آب روان لذت می‌بریم، اما چند ساعت اتراق کردن کنار رود کجا و ساخت ویلا لب آب کجا؟
پیرمرد: دلت گرفته؟
زمان دگردیسی- حافظ نصیر اوغلو

هنر ایرانی پیک‌نیک

به یک خانواده و جمع ایرانی، در هرجای فلات ایران، کمی زمین خالی با صفا و یک تکه سایه بدهید، چیزی که قطعا تحویل می‌گیرد، سریع‌التشکیل‌ترین پیک‌نیک دنیاست. اگر چمن و آب روان هم در کار باشد که دیگر پیک‌نیک واجب‌التشکیل می‌شود. ما خودمان شاید به خوبی ندانیم چه استادان ماهری در امر پیک‌نیک کردن هستیم، اما خیل گردشگران و توریست‌هایی که به ایران می‌آیند، از هنر ایرانی پیک‌نیک کردن انگشت به دهان می‌مانند.
کشف شمشیر براق باستانی

کشف شمشیر براق باستانی

بارها در فیلم‌ها دیده‌ایم که شمشیرهای باستانی، در حالی از دل خاک بیرون می‌آیند که همچنان برق می‌زنند و سحر و جادویشان را به یابندگان شان می‌دهند. البته چیزی که باستان‌شناسان پیدا می‌کنند، با این تصویر هالیوودی بسیار تفاوت دارد.
همکاری عجیب پدر و دختر
همکاری عجیب پدر و دختر
یک مرد در آمریکا، چنان به دخترش علاقه دارد و چنان تمایل داشته با او وقت بیشتری بگذراند، که حاضر شده با انتخاب شغل دوم، ‌با دختر جوانش همکار شود.
اولین خبر خوبمان درباره «یدالله غلامی» جوان ۲۳ساله نورآبادی است که بر اثر تصادف یکی از پاهایش را از دست داده است، اما با تلاش و اراده‌ای قابل تحسین به رشته ورزشی پارکور روی آورده و حرکات خارق‌العاده‌ای هم انجام می‌دهد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
درست است که همه ما به‌ صورت ذاتی از نشستن کنار رودخانه و تماشای آب روان لذت می‌بریم، اما چند ساعت اتراق کردن کنار رود کجا و ساخت ویلا لب آب کجا؟
چرا فلانی لبخند به لب دارد؟
در نهایت تأسف باید اقرار کنیم که از قدیم آنهایی که مثلا دنبال ماندگارکردن یادی از خود هستند اما در حقیقت لعن ونفرین برای خودشان می‌خرند بروند روی در و دیوار و درخت اسم‌شان را حک کنند یا جمله‌ای، شعری، چیزی بنویسند که مثلا بماند به یادگار.