04
پنج شنبه 15 دی 1401
شماره 8682
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اکسیر شفافیت در اقتصاد

چهره روز
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد می‌گوید: از روز شنبه برای نخستین‌بار صورت‌های مالی 207شرکت دولتی برای نخستین بار منتشر خواهد شد.
ویژه
خبر: مرکز پژوهش‌های اتاق ایران 30پیشنهاد برای رفع مشکلات پیمان‌سپاری ارزی ارائه داده که مانایی و پایداری صادرات را تضمین خواهد کرد.
کاهش قیمت مرغ در میادین به موازات مغازه‌های سطح شهر ادامه دارد.
کاهش قیمت در بازار خودرو که به ریزش شدید تعبیر شد، بیش از یک‌روز دوام نداشت و از یکشنبه با رشد دوباره نرخ ارز، قیمت‌ خودرو هم افزایشی شد؛ افزایشی که البته به معنای رونق بازار و معاملات نیست.
بورس
یارانه‌های نقدی که قرار بود به بهبود وضع حال مردم و کاهش دردسر دولت‌ها کمک کند، براساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس دردسرساز شده و به یکی از چالشی‌ترین مباحث اقتصاد ایران تبدیل شده است.

نگرانی بنگاه‌ها از نوسان ارزی و بحران تقاضا

اقتصاد در مرز رونق و رکود میخکوب شد
کلان
بنگاه‌های اقتصادی در 2جبهه با چالش مواجه شده‌اند؛ از یک‌سو به‌واسطه نوسان نرخ ارز در تأمین مواداولیه و لوازم مورد نیاز برای تولید با مشکل روبه‌رو هستند و از سوی دیگر به‌دلیل کاهش قدرت خرید بازار، قادر به فروش نیستند.

تعداد سهامداران به 42میلیون نفررسید

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد: با ثبت‌نام ۴۱۱هزارسهامدار جدید در سامانه سجام، در فصل پاییز امسال، تعداد سهامداران ثبت ‌نام‌کننده در این سامانه از ۴۲میلیون نفر عبور کرد.
5صندوق املاک در راه بورس
معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس گفته است: در حوزه املاک و مستغلات، ۵ موافقت اصولی برای تشکیل صندوق املاک و مستغلات انجام شده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
ترکیب دیروز معاملات بازار سهام