05
پنج شنبه 15 دی 1401
شماره 8682
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرواز همای به یاد حاج قاسم خواند

رونمایی از روایت موسیقایی سرباز نامه
میز خبر
آیین رونمایی از پروژه «روایت موسیقایی سربازنامه» با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.
ویژه
«بنا به علاقه‌مندی و درخواست مردم برای دیدن فیلم‌های روز دنیا و تقاضای سینماداران، موضوع اکران فیلم‌های خارجی به‌صورت محدود در دستور کار اجرایی سازمان سینمایی برای سال۱۴۰۲ قرار گرفته است.»
مراسم یادبود مرحوم جلیل فتوحی‌نیا امروز در خانه سینما برگزار می‌شود.
سینمای‌ ایران
انیمیشن «لوپتو» توانست با پیشتازی از فیلم «موقعیت مهدی» و جذب ۸۵ هزار مخاطب و فروش یک میلیارد تومان، رکورد فروش یک فیلم در شهرهای فاقد سینما را بشکند.

دیدار 10ساعته با‌ سردار دل ها

روایت حاتمی کیا از پذیرش ساخت سریال «حضرت موسیع» تا ملاقات با ‌حاج قاسم‌
روایت
ابراهیم حاتمی کیا از کارگردانان کم حرف سینماست؛ این فیلمساز، این روزها درگیر تولید سریال ویژه- الف تاریخی «حضرت موسی» است؛ بعد از مدت‌ها در برنامه تلویزیونی«ملک سلیمان» حاضر شد، برنامه‌ای که به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی از حاتمی کیا دعوت کرده بود.
شتاب «پالایشگاه» برای رسیدن به جشنواره

شتاب «پالایشگاه» برای رسیدن به جشنواره

فیلم سینمایی «پالایشگاه» با تلاش عوامل سازنده‌اش در راه چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر است‌.
اکران «ملاقات خصوصی» بدون ممیزی
اکران «ملاقات خصوصی» بدون ممیزی
«ملاقات خصوصی» در حالی از روز گذشته روی پرده سینماهای کشور آمد که کارگردانش می‌گوید فیلم بدون اینکه دچار ممیزی شود مجوز اکران گرفته است.
سینمای‌ جهان
باکس آفیس چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهشی ۳۶درصدی روبه‌رو شد و فروشش به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان -۴.۳۵ میلیارد دلار- رسید.
PDF فرهنگ
کوتاه فرهنگ
مهدیه‌سادات محور، کارگردان مستند «عزیز» در دیدار بانوان با مقام معظم رهبری، تندیس فیروزه بهترین فیلم مستند شانزدهمین دوره جشنواره سینما‌حقیقت را به آیت‌الله خامنه‌ای اهدا کرد.