04
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
شماره 8484
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش ۲۵درصدی میزان بارندگی‌های حوضه آبریز تهران در مقایسه با سال آبی گذشته و به‌تبع آن، کاهش ۲۶۹میلیون مترمکعبی ذخایر آب سدهای پنج‌گانه استان تهران خبر داد.
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: برخی شرکت‌های قیرساز حواله‌های دریافتی وکیوم باتوم مرغوب داخلی را با وکیوم باتوم نامرغوب خارجی جابه‌جا می‌کنند که این اقدام به کیفیت راه‌ها ضربه می‌زند.
بازار
«نان و آرد را گران نکنید.» این پیشنهاد رسمی احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به دولت است؛ آن‌هم در شرایطی که قیمت آرد به روایت فعالان صنعت آرد و نان جهش پیدا کرده و روایت‌هایی از قاچاق گندم و آرد به کشورهای همسایه شنیده می‌شود.
بانک مرکزی به بانک‌ها دستور داد

بدون‌ضامن، 200میلیون وام بگیرید

بانک
دولت سیزدهم به وعده خود برای گسترش سطح دسترسی مردم به تسهیلات خرد عمل کرد، بانک مرکزی هم پیشگام شده تا همه بانک‌ها یک روش شفاف و بدون اعمال سلیقه در پرداخت تسهیلات را در پیش بگیرند.

نمای بازار مسکن پایتخت در 4 سال اخیر

تهرانی‌ها در اسفند پارسال، به‌طور میانگین 510‌درصدی بیشتر از اسفند‌1396 برای خرید یک مترمربع زیربنای مسکونی هزینه کرده‌اند؛ این در حالی است که با این جهش قیمت، عملا قدرت خرید متقاضیان افت کرده و تعداد معاملات مسکن تهران در این بازه زمانی به نصف نزدیک شده است؛ یعنی تعداد بیشتری از پایتخت‌‌نشینان قدرت حضور در این بازار را از دست داده‌‌اند.
نقد ‌خبر/معمای توزیع عادلانه آب
خبر: مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید: پس از 15جلسه و 250ساعت کار کارشناسی، یک پیش‌نویس جدید برای اصلاح قانون توزیع عادلانه آب تدوین و به مجلس ارسال کرده است.