04-05
یکشنبه 29 مرداد 1402
شماره 8861
شهرنگار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حرکت بودجه شهرداری به نقاط محروم شهر

یادداشت
عمده پروژه‌هایی که در بودجه 1402شهرداری تهران برای آن اعتبار اختصاص داده شده در مناطق محروم و جنوبی تهران است که با نگاه به بودجه شهرداری این موضوع کاملا مشخص است.
ویژه
طبق برنامه هرساله، برای اربعین امسال هم تعدادی از اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران و حومه برای جابه‌جایی و ارائه خدمات به زائران اباعبدالله حسین ع به مرز عراق اعزام می‌شوند.
زهرا شمس‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، دیروز بازدیدی از منطقه 20تهران داشته و علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران نیز دستور جلسه صحن علنی شورا در روز 29مردادماه را تشریح کرده است.
عکس روز
خدمات‌رسانی به عشاق اباعبدالله در مراسم اربعین از برنامه‌های شهرداری است و در این راستا پاکبان‌های شهر در اقدامی داوطلبانه برای خدمت‌رسانی و اعزام به شهرهای کربلا و نجف ثبت‌نام کرده‌اند.

برقی‌ها با پاییز به پایتخت می‌آیند

اتوبوس، موتورسیکلت و تاکسی‌های برقی به‌زودی در تهران تردد خواهند کرد
گزارش
ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران هیچ‌گاه به اندازه امروز به برقی‌سازی‌ نزدیک نبوده است. این تصور که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌های پایتخت به جای بنزین و گازوئیل دنبال جایگاه شارژ برقی و پریز باشند، از سال آینده به تصویر کشیده خواهد شد.
توجه به بافت تاریخی محله‌های قدیمی تهران

توجه به بافت تاریخی محله‌های قدیمی تهران

16آبان 1400در بیست‌‌ویکمین جلسه شورای شهر بود که مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران از بی‌توجهی شهرداری به ساختمان‌های تاریخی محله امامزاده یحیی انتقاد کرد.
بازار تهران صاحب ایستگاه آتش‌نشانی می‌شود
بازار تهران صاحب ایستگاه آتش‌نشانی می‌شود
هرازگاهی شاهد آتش‌سوزی در سراها و تیمچه‌های مختلف بازار تهران هستیم که طی آن، چند مغازه دچار حریق شده و خسارت‌های فراوانی به بازاریان وارد می‌شود.
پروژه
توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی Transit Oriented Development عبارت است از یک الگوی متراکم کاربری زمین شامل مسکن، پارک های عمومی و میادین، کاربری‌های تجاری و خدماتی که همگی در امتداد نقاط کلیدی سامانه حمل و نقل همگانی واقع شده باشند.
PDF شهرنگار
کوتاه شهرنگار
نسبت به سال گذشته شیب صدور پروانه به‌صورت جدی رشد پیدا کرده است، به‌طوری که سال۱۴۰۱ نسبت به سال۱۴۰۰ بالغ بر ۸۰درصد رشد صدور پروانه داشتیم که این رقم در بافت فرسوده ۶۸درصد افزایش داشته است.
مهم ترین اقدامات مدیریت شهری،کف مناطق رخ می‌دهد و همشهری در پی مطالبه گری از شهرداری‌های مناطق است تا مشخص شود هر منطقه در هر روز چه اقدامی انجام داده است.
هشتگ