06
یکشنبه 29 مرداد 1402
شماره 8861
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازار لوازم‌خانگی، زیر ذره‌بین

چهره روز
در جریان تنگناهای ارزی که مدیریت واردات در دستور کار دولت قرار گرفت، واردات لوازم‌خانگی از بزرگ‌ترین حوزه‌هایی بود که با ممنوعیت‌های بسیار سخت مواجه شد اما ناتوانی کمی، کیفی و قیمتی لوازم‌خانگی داخل در پاسخ‌گویی به نیاز بازار، باعث شد حجم انبوهی از لوازم‌خانگی قاچاق وارد کشور شود.
ویژه
سفر کردن در ایران برای ایرانیان گران‌تر شده و مهم‌ترین دغدغه مشتاقان سفر، تامین هزینه جا و اقامت و البته غذاست.
هزینه تولید برق در بهار امسال نسبت به بهار پارسال 60.9درصد بالاتر رفته که در این شرایط انتظار می‌رود درصورت تثبیت طولانی‌مدت بهای برق مصرفی، ناترازی در این بخش تشدید و وزارت نیرو بازهم به نیروگاه‌ها بدهکارتر شود.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک‌های دولتی در سال‌های اخیر افزایش سرمایه ندادند و کفایت سرمایه آنها عدد ناچیزی است و بعضا منفی شده.
عبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان اموال تملیکی: سامانه جامع اموال تملیکی از ابتدای شهریورماه امسال فعال خواهد شد.

نمای نهضت خانه‌سازی در 2سالگی دولت

در دومین سالگرد آغاز به‌کار دولت سیزدهم، احداث 9/36درصد از واحدهای موضوع نهضت ملی مسکن شروع شده و به درجه‌ای از پیشرفت نیز رسیده است
مسکن
از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم در شهریور1400 تا پایان تیرماه امسال، از مجموع 4میلیون واحد مسکونی موضوع نهضت ملی مسکن، احداث یک‌میلیون و 476هزار و 991واحد در قالب‌های مختلف آغاز شده که برخی به بهره‌برداری رسیده‌اند و بعضی هنوز در ابتدای راه قرار دارند.

مسیر جدید سرمایه‌گذاری در ایران

با 100هزار دلار اقامت 5ساله ایران بگیرید
وزارت اقتصاد با هدف متنوع‌کردن مسیرهای ورود سرمایه به ایران برای سپرده‌گذاری بلندمدت ارزی و یا سرمایه‌گذاری طرحی را آماده کرده که قرار است به‌زودی تصویب و ابلاغ شود.
بنگاه‌درمانی بازار اجاره
خبر: حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران می‌گوید: با هدف سامان‌بخشی به بازار فروش و اجاره مسکن در یک بازه زمانی 3‌ماهه، این اداره کل ۹ هزار و ۵۰۰ گشت مشاوره املاک را سامان داده که به ۲ هزار و ۱۰۰ اخطار و ۸۵۰ فقره پلمب بنگاه منجر شده است.
وزارت اقتصاد و دارایی در واکنش به افزایش بدهی دولت به بانک‌ها اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش بدهی دولت به بانک‌ها، بابت ثبت رقم ۱۶۰ هزار میلیارد تومان طلب از دولت توسط بانک سپه است.