10
یکشنبه 29 مرداد 1402
شماره 8861
خانواده
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روز تقبیح خشونت علیه زنان در اسلام

برگزاری پانزدهمین نشست سالانه روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان در بغداد
گزارش
هر سال روز 25نوامبر که مصادف با سالروز ترور «پاتریا مرسدس میرابال، ماریا آرژانتینا مینِرْوا میرابال و آنتونیا ماریا تِرِسا میرابال» 3خواهر اهل دومینیکن توسط حکومت تروخیو است، در همه کشورها گرامی داشته می‌شود.
ویژه
صندلی چرخ‌دار به‌دلیل داشتن چرخ‌های بزرگ و قوی نسبت به کالسکه در زمین‌های غیرهموار و غیرآسفالت راحت‌تر عبور می‌کند.
حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها برای برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در حال انجام است.
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده: بانوان با مقاومت در جنگ اقتصادی موجب بالندگی، ایستادگی، عزت و شرف ایران اسلامی و توسعه حرکت زاینده خودکفایی هستند.
به‌گفته جلال صفری، دبیر شورای هماهنگی ثبت نام و فروش ارز اربعین از امروز 82 مرداد از طریق بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت و پست بانک استان کرمانشاه آغاز شده است.

زنانی برای زنده‌ماندن هنر ملی عشایر

زری گلی زراعتی، کارآفرین خوزستانی از مشکلات بانوان عشایر می‌گوید
گزارش
وقتی صحبت از زنان موفق و کارآفرین می‌شود، در ذهن خیلی از ما بانویی متصور می‌شود که با زحمت زیاد یک کارگاه تولیدی راه‌اندازی کرده و کسب‌وکاری راه انداخته تا در کنار درآمدزایی برای خود، دیگران هم پولی به‌دست بیاورند.

توجه به ترک‌فعل مدیران در لایحه حجاب

مینا بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور‌: بحث‌هایی در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح شده و نقدهایی به لایحه وارد است که باید این نقدها به‌عنوان اصلاحیه لایحه اعمال شود تا بتوانیم ادعا کنیم که یک قانون منسجم، کارآمد و همه‌جانبه برای حجاب و عفاف تدوین شده است.
ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی در مدارس
رابعه امامی رضوی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان: برای تحقق 3 شعار معلم تمدن‌ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی، نیازمند حکمرانی تمدنی هستیم. از اقتضائات حکمرانی تمدنی، کارآمدی، مردمی‌سازی‌ حکمرانی و جذب سرمایه اجتماعی است .