15
پنج شنبه 30 فروردین 1397
شماره 7363
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سردرگمی استراتژیک آمریکا در یمن

جهان نما
سناتورهای آمریکایی در یکی از بی‌سابقه‌ترین نشست‌های مجلس سنا، دولت این کشور را به‌خاطر عدم‌تعیین استراتژی مشخص برای جنگ یمن، مورد انتقاد قرار دادند.
ویژه
در شرایطی که هنوز منابع رسمی مرگ خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای نظامی ضدانقلاب در لیبی را تأیید نکرده‌اند، بسیاری از رسانه‌های مخالف او از تلاش ابوظبی و مصر به‌منظور یافتن گزینه‌ای نظامی به‌عنوان جایگزین این فرمانده نظامی در بحران داخلی لیبی سخن می‌گویند.
اخبار کوتاه
دولت قطر روز دوشنبه، کتابخانه ملی این کشور را با گردآوری یک میلیون و 200هزار جلد کتاب، در جریان مراسمی بزرگ با حضور چهره‌های دیپلماتیک خاورمیانه و اروپا افتتاح کرد.
معترضان در ارمنستان برای چندمین روز پیاپی به اعتراض‌های خود علیه ادامه حضور سرژ سرکیسیان در قدرت ادامه دادند.
نخست‌وزیر بنگلادش خواستار اعمال فشار بیشتر بین‌المللی بر میانمار به‌منظور بازگشت آوارگان روهینگیایی شد.

مأموریت دیپلماتیک رئیس جاسوس‌ها

رئیس سابق سیا و وزیر خارجه جدید آمریکا با رهبر کره شمالی دیدار کرده است
گزارش
مایک پمپئو، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا سیا، کمتر از 3هفته پیش ملاقاتی سری با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در پیونگ‌یانگ داشته است.
پایان حضور امنیتی امارات در سومالی

پایان حضور امنیتی امارات در سومالی

سیاست نفوذ امارات متحده عربی در کشورهای عربی فاقد دولت‌های مرکزی قدرتمند، از اوایل دهه 90میلادی با تکیه به منابع مالی فراوان این کشور تازه تاسیس و در قالب کمک‌های انسانی و اقتصادی آغاز شد.
قطعنامه پیشنهادی غرب برای دوما بی‌نتیجه ماند
قطعنامه پیشنهادی غرب برای دوما بی‌نتیجه ماند
نماینده روسیه در شورای امنیت بار دیگر قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی را وتو کرد تا بن‌بست چندین‌ساله این نهاد بین‌المللی بر سر سوریه همچنان جدی‌تر شود.
PDF جهان
کوتاه جهان
صفحه یک روزنامه های جهان
روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی این کشور زودتر از موعد مقرر در تیر‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.