16
سه شنبه 21 شهریور 1402
شماره 8883
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

از راه‌آهن همدان - سنندج چه می‌دانید؟

‌داده نما
پروژه راه‌آهن همدان - سنندج با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد در ایستگاه‌ آخر است و طبق وعده مسئولان بعد از گذشت ۱۹ سال تا یک‌ماه آینده افتتاح می‌شود.
ویژه
انتشار بوی بد و آزاردهنده در روستاهای غرب بندرعباس و روستاهای شرق بندرخمیر موجب گلایه مردم این مناطق شده است.
هرسال در زمان برداشت سیب، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه‌های درختان، قبل از برداشت پای درختان می‌ریزند و به این سیب‌ها، سیب‌های پادرختی یا درجه ۳ یا صنعتی گفته می‌شود.
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از صادرات ۵۶۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات آذربایجان شرقی به ۹۰کشور جهان در 5 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.
خبر خوب
ایستگاه شهدای عادل‌آباد از خط دوم متروی شیراز با هزینه ۶۷۰میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

بومگردی در روستای 11نفره

گفت‌وگو با بانوی کرمانی که با راه‌اندازی اقامتگاه «بن‌میمند» در روستای صخره‌ای، رتبه برتر کشوری را کسب کرد
گپ
چراغ اول اتاق بومگردی را که روشن کرد، همه‌گیری کرونا آغاز شد و همه برنامه‌هایش تعطیل. برای از سر گرفتن فعالیت‌هایش روزشماری می‌کرد، اما دلسرد نشد.

آمار تردد زوار در مرزهای شش‌گانه

با نزدیک شدن به پایان‌ماه صفر، میزان رفت‌وآمد زائران به عتبات عالیات کاهش یافته است. 6مرز اصلی ایران به عراق در ایام اربعین حسینی هفته‌های پرتردد را در مرزهای خود سپری کردند و در برخی مرزها مانند مهران، تردد بیشتر از بقیه پایانه‌های مرزی بود.
بازسازی 35مدرسه تخریب‌شده خوی
قهرمان رحمانی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی: ۳۵مدرسه در قالب ۳۱۳کلاس درس که در جریان زلزله تخریب شده بود، تعمیر و بازسازی و تحویل آموزش‌و پرورش می‌شود.
کیارش بیرانوند، مدیرکل شیلات لرستان: زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی سپیددشت خرم‌آباد به‌منظور تولید سالانه ۱۰تن خاویار و ۲هزار تن گوشت خاویار ‌در آستانه بهره‌برداری است.