06
سه شنبه 8 تیر 1400
شماره 8256
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
3 روایت از حمله شیمیایی عراق به ایران در روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی

وقتی همه خواب بودیم

عراق در ۳۷۸حمله شیمیایی طی 8سال جنگ با ایران موجب شهید و زخمی شدن بیش از 50هزار نفر شد
گزارش
تابستان که از راه می‌رسد، یک جا جشن تیرگان به پا می‌شود و یک جا آب‌پاشونک، اما دقیقا در همین روزهایی که ایرانیان در شادی انقلاب تابستانی غوطه‌ور هستند، شهرهای غربی به سالروز خاطره‌ای تلخ و دردناک می‌رسند؛ بمباران شیمیایی. اهالی می‌گویند همه جا دود بود و سیاهی، هواپیماهای عراقی روی آسمان ایران جولان می‌دادند، می‌رفتند و می‌آمدند و بمب‌های شیمیایی را روی سر مردم آوار می‌کردند، شهر و روستا به‌خود می‌لرزید و کسی نمی‌دانست چه خبر است؟
کرونا در‌جنوب، بحرانی شد

کرونا در‌جنوب، بحرانی شد

وضعیت کرونا در 4 استان سیستان ‎و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر خطرناک است و هرلحظه احتمال شیوع ویروس دلتا در آنها وجود دارد
نوار جنوبی کشور هفته‌هاست رنگ قرمز گرفته و کرونا در شکل‌ها و انواع گوناگون جولان می‌دهد.
کاری کنید جانبازان شیمیایی راحت‌تر زندگی کنند
کاری کنید جانبازان شیمیایی راحت‌تر زندگی کنند
انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت، نخستین انجمنی است که در زمینه دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی در سال 80مجوز گرفت تا مسائل مصدومان شیمیایی را پیگیری کند. رئیس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت به مناسبت سالروز حمله شیمیایی عراق به این شهر در تاریخ 7تیر سال 66به همشهری می‌گوید: قبل از سال 80بنیاد شهید امور ایثارگران، فقط حدود 200نفر از جان‌باختگان حملات شیمیایی را به‌عنوان شهید معرفی کرده و آمار بنیاد جانبازان از بیماران شیمیایی زیر100نفر بود، اما با تشکیل‌ انجمن و افزایش مراجعه‌ها توانستیم کمیسیون‌های پزشکی را احیا کنیم.
عکس نوشت
کشت بذری در مقایسه با پیازچه مزایای خوبی دارد که ازجمله آنها می‌توان به راحتی عملیات کشت و زمان سریع بهره‌برداری و عملکرد بالای محصول در هکتار اشاره کرد.