13
دو شنبه 28 اسفند 1396
شماره 7349
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ساعت زمین؛ زمانی برای اندیشیدن

یادداشت
زمین، پیرتر و فرسوده‌تر می‌شود؛ درحالی‌که همچنان نگرانی‌ها درباره سلامت و حفظ و پاسداری از آن، ‌رو به افزایش است. هر سال پژوهش‌ها و همایش‌های بسیاری برای اصلاح مسیر نادرست زندگی انسان انجام می‌شود تا جمعیت بیشتری متوجه حال و روز این کره خاکی شوند.
ویژه
می‌گویند «خانه‌ تکانی» و نمی‌گویند «خانه‌روبی!» انگار می‌خواهند خانه را چون خاک باغچه‌اش زیر و رو کنند، کرَش بدهند! از هرچه زشتی و سیاهی‌ است پاکیزه‌اش سازند، نوسازی‌اَش کنند. براستی چه آیین پُرمغز و فرخنده‌ای.
ما ایرانی‌ها در این روزهای آخر اسفند‌ماه حتما وقتی را برای خرید وسایل سفره هفت‌سین اختصاص خواهیم داد. سنبل هم یکی از سین‌های سفره هفت‌سین هر ایرانی و نماد بهار است.
کافی است نگاهی به عکس‌های قدیمی بیندازید یا سراغ کتاب‌های تهران قدیم بروید. آن وقت می‌توانید ببینید که ما چه بلایی سر نوروزهایمان آورده‌ایم؛ دیگر صدای نوروزخوانان به گوش نمی‌رسد، توپ توپخانه هم که انگار یک قصه است،

کمربند جهانی خاموشی

ساعت زمین در 400 شهر از 35 کشور اجرا می‌شود
ساعت زمین
اگر انسانی از قرن گذشته به زمان ما بیاید تصور می‌کند که در شهر‌هایمان جشن دائمی برپاست؛ زیرا شب‌ها همه شهر، روشن است و بزرگ‌ترین ساختمان‌ها هم با قوی‌‌ترین چراغ‌‌ها تزئین شده‌اند.
گفت‌وگو
محمد رضایی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران 0 در گفت‌وگو با همشهری از ورزش همگانی گفت و آنچه تا‌کنون در شهر محقق شده است.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
نخستین خط اتوبوسرانی برقی که انرژی مورد نیاز آن با استفاده از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شود، در شهر گوتنبرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این شهر با 580هزار نفر جمعیت و مساحتی در حدود 448کیلومترمربع،‌ دومین شهر بزرگ کشور سوئد و پنجمین شهر بزرگ منطقه اسکاندیناوی محسوب می‌شود.